MAKRO a Techstars v Praze poradí českým start-upům, jak rozjet svůj byznys

Proběhne v pražském coworkingovém centru Node5 workshop s mentory společností Techstars a MAKRO pro podnikatele, kteří mají zájem rozhýbat svůj byznys. Skupina METRO, jejíž součástí je i české MAKRO, a společnost Techstars spustily již třetí ročník celosvětového programu pro start-upy METRO Accelerator.

Letos poprvé mají šanci se prosadit inovativní firmy, které se specializují na retail. Deset vybraných projektů získá investici v hodnotě až 120 000 euro (3,3 milionu korun) a podporu mentorů i expertů ze skupiny METRO.

 „Každý zájmce může přijít sdílet své zkušenosti nebo se zeptat na vlastní byznys a cokoli, co ho zajímá. Chceme podpořit inovativní nápady na českém trhu a toto je jedinečná příležitost,“ říká Guillaume Chêne, výkonný ředitel MAKRO ČR / METRO SR.

Pro účastníky workshopu si společnost Techstars připravila one-to-one setkání, na kterém mohou probrat své podnikání osobně s profesionály z oboru.

Zájemci o setkání se mohou registrovat na https://techstarseurope.typeform.com/to/bwhwIs. V odpoledních hodinách se uskuteční panelová diskuze, kde se mohou zájemci ptát na cokoliv ohledně svého podnikání. Taktéž 28. února od 10:00 na http://ccst.io/e/1omq85mi proběhne online seminář s Managing Directorem a Program Managerem společnosti Techstars, kde budou prezentovány klíčové myšlenky projektu doplněné o praktické rady z oboru.

V loňském roce bylo v programu vybráno 10 start-upů, které nabídly služby pro gastronomii a hotelnictví: například rezervační systém pro restaurace, digitálního HR pomocníka pro malé restaurace nebo systém na hodnocení hotelů v reálném čase. U všech projektů se METRO snaží propojit start-upy se svými zákazníky.

Start-upy zaměřené na retail se mohou do programu Metro Accelerator hlásit do 12. března 2017 prostřednictvím webových stránek www.metroaccelerator.com, kde vyplní přihlášku v angličtině. Desítku vybraných projektů, která bude vyhlášena 12. června 2017, čeká tříměsíční program v Berlíně. Připravena pro ně bude jak investice ve výši až 120 000 euro, tak pomocná ruka mentorů z celého světa a obsáhlá síť kontaktů skupiny METRO. Program vrcholí v prosinci, kdy se projekty představí investorům, leaderům v oboru i široké veřejnosti. Start-upy získají jedinečnou příležitost rozšířit svou působnost po celém světě a zároveň si uchovat nezávislost.

Do soutěže se mohou hlásit všechny inovativní firmy nezávisle na fázi fungování, zemi, právní formě či věku jednotlivých členů týmu. Podporu mohou získat jakékoli projekty, které se soustředí na digitalizaci v oblasti retailu. Nemusí se zaměřovat jen na e-commerce naopak, vítány jsou jakékoliv projekty od inovací zaměřených na rozšířenou realitu a zlepšení zážitků z nakupování, přes digitální řešení problémů s logistikou až po operační systémy pro řetězce.

Společnosti ze skupiny METRO podpoří vítěznou desítku v oblasti marketingu, obchodní strategie, práva a komunikace. Světový lídr v programech na podporu start-upů, organizace Techstars, je pak připravena zapojit start-upy do svého rozvojového programu a poskytnout i mentory a investory ze start-upové scény.

 

Zdroj: METRO/MAKRO Cash & Carry

Praha, 15. února 2017