M2C Space dvojnásobně rozšiřuje prostory

Prostory zhruba 400 klientů v 11 zemích Evropy monitoruje 17 000 kamer 24 hodin denně, 365 dnů v roce. Tyto záznamy jsou vyhodnocovány na pracovišti M2C Space, které se nedávno kompletně přestěhovalo do dvakrát větších prostor v pražských Strašnicích. Jedná se o největší komerční dohledové centrum ve střední Evropě.

„Poptávka po M2C Space je extrémní nejenom v České republice, ale i v jiných zemích. Stěhování vede ke zvýšení komfortu, rozsahu a zkvalitnění poskytovaných služeb,“ říká Matěj Bárta, generální ředitel společnosti M2C. Dohledové centrum umožňuje kontrolu objektu pomocí analytických softwarů, kamerového systému a aktuálně 87 proškolených specialistů. Minimalizuje ztráty při co nejnižších nákladech a poskytuje analytická data pro marketing a management.

Moderními technologiemi k efektivnímu řízení

Moderní technologie navíc umožňují práci operátora na více objektech a sledují vše, co se naprogramuje. „Prodavačka najde v prodejně štítek od ztracených kalhot, spojí se s operátorem a společně dle štítku určí, kde v prodejně bylo zboží vystaveno. Software potom operátorovi ze záznamu do několika minut vyfiltruje jenom ty lidi, kteří s nimi manipulovali,“ říká provozní ředitel Oldřich Rutar. V oblasti obchodních center a retailu nabízí M2C Space minimalizaci ztrát interní a externí kriminality, informace ohledně front u pokladen nebo parkovacích míst.

M2C Space dokáže monitorovat stav technologií a vzdáleně řídit výrobní procesy. Průmyslové chlazení je například nastaveno na minus 20 stupňů celsia, nárůst teploty v chlazeném prostoru znamená zvýšený výkon a tedy abnormální nárůst spotřeby elektřiny. To ale systém včas zjistí a provede kroky k minimalizaci ztrát. Automatizovaná vrátnice pak vede k další efektivizaci. V logistických centrech systém dokáže monitorovat SPZ.

Integrace ostrahy a facility managementu

M2C Space je využíváno i při marketingových analýzách, kdy například vyhodnocuje promo akce v obchodech a řetězcích. Analyzuje místa, kde se návštěvníci nejvíce pohybují, zda a jak dlouho se u konkrétního regálu nebo stánku zdrží apod.

„Posouváme se čím dál více k centrálnímu facility managementu, který dokáže hlídat servisní intervaly, monitoruje energie i stav technologií a ostraha je toho součástí. Ideálním stavem je kooperace se všemi systémy, které v objektu fungují,“ doplňuje Matěj Bárta. Jak takový systém může fungovat v reálném čase v praxi? „Kamion s papírem pojede z Prahy do Bíliny. V Bílině prší a papír by při vykládce zmoknul. Systém informace vyhodnotí, spojí se s vedoucím v Bílině a upozorní ho, aby si připravil suchý dok a eliminoval tak vznik ztrát,“ vysvětluje Rutar.

V administrativních budovách a hotelech vzdálené řízení zvyšuje komfort nájemců, optimalizuje náklady na ostrahu a zvyšuje zabezpečení. Technologická novinka e-Reception navíc výrazně usnadňuje systém přijímání i ohlášky návštěv nejen v hotelích a administrativních budovách, ale i v průmyslových a logistických objektech.

 

Zdroj: BEAUFORT s.r.o.

Praha, 30. června 2019