Lidl v ČR ruší od března 2017 igelitové tašky

Igelitové tašky dosloužily. To platí pro všech 233 prodejen Lidl v České republice. Od 1. března 2017 řetězec zcela upouští od prodeje jednorázových igelitových tašek. Tím ušetří více než   27 milionů igelitových tašek ročně.

Chce tak přispět k ohleduplnějšímu chování vůči životnímu prostředí. Připojuje se tak k Lidlu v Německu, Rakousku a Švýcarsku.

K používání jednorázových igelitových tašek se Lidl v České republice stavěl uvědoměle již v minulosti a nikdy je nerozdával ve svých prodejnách zdarma. Nyní jde ale jako první řetězec na tuzemském trhu ještě o krok dál a nebude je nabízet vůbec. „Igelitové tašky vedou v objemu, v jakém jsou při nákupech nejen v našich prodejnách používány, k obrovskému množství odpadu. Papírové a nebo naopak takové tašky, které můžete používat stále, jsou k životnímu prostředí mnohem šetrnější. Proto od igelitových tašek zcela upouštíme a našim zákazníkům nabídneme ekologičtější alternativy. Chceme aktivně přispět ke snížení spotřeby igelitových tašek v České republice a tím i k ochraně životního prostředí.“, uvedl ke kroku společnosti Lidl generální ředitel Pavel Stratil.

Již nyní mají zákazníci vedle igelitových tašek možnost ekologičtější volby: velkou papírovou tašku z plně recyklovatelného materiálu a silnou permanentní plastovou tašku. Kromě nich najdou v prodejnách také termotašku určenou pro chlazené a mražené zboží. Tuto nabídku Lidl rozšíří o menší velikosti. Od března si tak zákazníci prodejen Lidl budou moci vybrat z těchto možností:

Permanentní tašky

Permanentní tašky s obzvlášť dlouhou životností, které budou k dispozici ve dvou velikostech. Díky své struktuře jsou tak robustní, že bez problémů unesou i velmi těžké nákupy včetně například lahví. Jejich materiál je stoprocentně recyklovatelný a odolný proti špíně a vodě.

Certifikované papírové tašky

Nebělené papírové tašky jsou vyrobeny ze surovin pocházejících výlučně z odpovědného lesního hospodářství. Tašky jsou plně recyklovatelné, biologicky rozložitelné a certifikované společností Forest Stewardship Council, což dokládá logo FSC.

Termotašky

Pro přepravu chlazených a mražených výrobků nabízí Lidl ve svých prodejnách termotašky určené k opakovanému použití. Chladicí efekt zajišťují izolační materiály a cirkulace vzduchu mezi několika vrstvami folií.

Nabídku tašek ohleduplných k životnímu prostředí bude Lidl postupně rozšiřovat.

 

Zdroj: Lidl

Praha, 17. února 2017