Globus slaví 20 let od vstupu na český trh

Hypermarket Globus letos slaví 20 let od svého vstupu na domácí trh a chystá pro zákazníky řadu změn. Mezi plánované novinky patří rozšiřování digitálního systému nakupování, koncept malých prodejen v centrech měst, rekonstrukce a modernizace vybraných hypermarketů nebo nový e-shop. Chystané investice si vyžádají 4 miliardy korun a Globus s jejich realizací počítá během tří let.

Rozvoj obchodní sítě

Poslední tři roky pro nás byly velmi úspěšné. Naše výsledky nás utvrzují, že se nám daří vycházet vstříc potřebám a přáním našich zákazníků a na českém trhu máme stabilní pozici. Proto jsme se rozhodli pro významné investice. Zahrnují nejen postupnou modernizaci stávajících hypermarketů, ale také rozšíření prodejní sítě, budování menších prodejních formátů a řadu koncepčních novinek,“ říká Bronislav Matyšek, vedoucí vývoje nových kanálů Globus. Cílem je zlepšit služby pro zákazníky, nabídnout jim moderní nákupní prostředí a zpříjemnit čas strávený samotným nakupováním.

Globus v České republice provozuje v současné době 15 velkoformátových hypermarketů s průměrnou prodejní plochou okolo 11 000m2. V současné době pracuje také na konceptu menších prodejen, které mu umožní dostat se z okrajů velkých měst blíže k jejich centrům a tak i k novým zákazníkům. „Z našich průzkumů vyplývá, že zákazníci naše hypermarkety navštěvují z velké části především kvůli širokému sortimentu čerstvých potravin a také vlastním restauracím. I tato dvě oddělení proto budou pro menší formáty prodejen rozhodující,“ vysvětluje Bronislav Matyšek.

Modernizace stávajících prodejen a restaurací Globus

Zároveň se chce Globus soustředit také na modernizaci stávajících hypermarketů a rozšíření portfolia služeb, především v podobě vlastních kompletních pekárenských a řeznických provozů. Loni v listopadu prošel kompletní přestavbou historicky první hypermarket v České republice, Globus v Brně Ivanovicích. Díky nové pekárně byl výrazně rozšířen sortiment vlastního pečiva a velkou proměnou prošla také nabídka čerstvých pultů, tedy ryb, sýrů a lahůdek.

Rozsáhlé úpravy si vyžádala také restaurace, kdy nově došlo k jejímu propojení s prodejnou. Kompletní přeměnou prošly také restaurace v Praze na Zličíně a v Českých Budějovicích. Fungují na principu samoobslužných pultů, pomocí kterých se podařilo výrazně zrychlit výdej jídel a zákazník tak stráví čekáním opravdu jen nezbytně nutný čas. Zázemí kuchyně je uspořádáno tak, aby zákazník viděl, jak mu kuchař připravuje jídlo. Nové restaurace nabízejí jídla, která nevyužívají žádné polotovary či chemické nebo dehydrované směsi. Globus myslel také na zaměstnance. Ti pracují v moderním prostředí a v příjemných podmínkách. Úpravy se dočkaly i společné odpočinkové prostory, šatny i sprchy. Náklady na přestavbu jedné restaurace se vyšplhaly na téměř 100 milionů korun a nová restaurace nabídla zhruba 15 nových pracovních míst.

Do konce roku 2016 SCAN&GO ve všech hypermarketech

Globus se dále chystá posilovat možnosti nakupování pomocí digitálních pomůcek a rozšiřuje platformu SCAN&GO. Funguje to jednoduše. Zákazníci si vezmou nákupní košík a k tomu speciální skener. Během nakupování průběžně načítají kódy zboží a mají okamžitý přehled o ceně nákupu. Jakmile přijdou k pokladně, mohou okamžitě zaplatit, aniž by museli vykládat zboží na pás. Jedná se o stále oblíbenější styl nakupování. Přesvědčují se o tom tisíce zákazníků již ve 4 hypermarketech Globus – v Praze Čakovicích, na Zličíně, v Brně a v Pardubicích.

Do konce roku 2016 se jejich počet znásobí díky rozšíření do ostatních 11 hypermarketů Globus. „K největším výhodám patří úspora času, rychlé odbavení bez čekání a snadná manipulace, kdy zákazník vezme produkt do ruky jen dvakrát, poprvé v regálu a pak až doma z nákupní tašky,“ říká Bronislav Matyšek.

Zákazníci službu SCAN&GO využívají opakovaně. Za rok si v jednom hypermarketu samoobslužné nakupování našlo 25 tisíc uživatelů, kteří jeho pokladnami projdou s více než 300 tisíci nákupy. Na prodejích se pak tito zákazníci podílí z 20 procent. Cílem Globusu je rozšířit tuto skupinu zákazníků minimálně o dalších 10 procent. Zákazníci na Zličíně mohou navíc od května, v rámci pilotního projektu, otestovat mobilní aplikaci a svůj nákup uskutečnit jen s pomocí svého chytrého telefonu.

Moderní e-shop Vinotéky Globus již letos v létě

Globus pracuje rovněž na spuštění nového e-shopu Globus Vinotéky, který je naplánovaný na letošní léto. E-shop bude fungovat unikátním způsobem, bude pracovat se zajímavým obsahem a doporučeními. Vybrané víno zákazník vloží do elektronického košíku a při potvrzení nákupu si vybere ze tří možností. Víno si pak vyzvedne v jednom z  15 hypermarketů Globus, nechá si ho doručit až domů nebo využije některého z výdejních míst externích partnerů. „E-shop Vinotéky vnímáme jako projekt, na kterém si chceme ověřit naše předpoklady, abychom byli v budoucnu připraveni nejenom na online prodej dalšího trvanlivého sortimentu, ale abychom měli i dostatečně výkonný logistický řetězec pro prodej například čerstvých potravin,“ vysvětluje Bronislav Matyšek.

 

Zdroj: Globus Praha s.r.o.

Praha, 12. května 2016