FM Logistic zveřejnila výsledky za finanční rok 2018 – 19

Společnost FM Logistic včera oznámila své finanční výsledky za fiskální rok 2018 – 19, který skončil 31. března 2019. Podrobnou, auditovanou výroční zprávu společnost zveřejní 15. července 2019.

Společnost FM Logistic vykázala v roce končícím březnem 2019 tržby ve výši 1 318 milionů EUR, což představuje meziroční nárůst o 11,8% a zisk před úroky a zdaněním (EBIT) o 35,1 milionu EUR, což je o 32% více než 26,5 milionu EUR z loňského fiskálního roku. Po odečtení vlivu měn byl růst příjmů 15%. Zlepšení EBIT bylo podpořeno opatřeními, která podnik přijal s cílem zvýšit provozní efektivitu a být selektivnější ve svém obchodním přístupu.

„FM Logistic dosáhla ve fiskálním roce 2018-19 solidních výsledků s dvojciferným růstem tržeb a EBIT,“ řekl Jean-Christophe Machet, generální ředitel FM Logistic. „Nárůst příjmů byl výhradně organický, což ukazuje na důvěru našich zákazníků. Zlepšení ziskovosti odráží první výsledky našeho plánu Focus. Implementace tohoto plánu byla zahájena v roce 2017 a má čtyři cíle: nastavit správné ceny za naše služby, zvýšit provozní efektivitu, rozvíjet lidské zdroje a být selektivnější z obchodního hlediska. Tyto výsledky dávají kredit našemu obchodnímu modelu nezávislé a rodinné společnosti.“

FM Logistic využila trvalé poptávky po logistických službách v Evropě a Asii, která je poháněna rozvojem multikanálové distribuce a e-commerce. V průběhu fiskálního roku 2018-19 získala FM Logistic nové zakázky ve výši 190 milionů EUR, a to zejména od společností v odvětví FMCG, maloobchodu, parfémů a kosmetiky.

V transportních aktivitách dosáhla FM Logistic růstu tržeb ve výši 17% (při stálém FX), což bylo podpořeno i výsledkem služby městské logistiky Citylogin. Citylogin se rozvíjí spolu s velkými e-commerce a maloobchodními společnostmi.

FM Logistic v průběhu roku 2018-19 pokračovala v rozšiřování své působnosti v celé Evropě. Otevřela nebo rozšířila několik logistických platforem v Rusku, Polsku, České republice, Rumunsku, Španělsku a Itálii. Výstavba probíhá v Indii a ve Vietnamu. Mimofrancouzský trh nyní tvoří 61% příjmů FM Logistic.

Střední Evropa

„Hrubý domácí produkt na středoevropských trzích nadále roste. FM Logistic na tyto pozitivní podněty zareagovala a posílila svoji pozici v regionu, kde se těší vysoké důvěře svých zákazníků. Zároveň v Polsku, České republice, na Slovensku a v Maďarsku získala několik ocenění ve svém sektoru,“ řekl Daniel Franke, Výkonný ředitel FM Logistic pro střední Evropu.

Aby FM Logistic uspokojila poptávku stávajících i potenciálních zákazníků otevřela ve střední Evropě 5 nových platforem (v polském Gdaňsku, Štětíně, Lodži, Będzinu a v českých Lovosicích). Obrat společnosti FM Logistic roste každým rokem díky důsledné implementaci své strategie a příznivému tempu ekonomického růstu ve střední Evropě. V porovnání s předchozím rokem společnost zaznamenala nárůst obratu o 12,5%, což spolu se zvýšením provozního zisku vedlo k výraznému zlepšení ziskovosti. V roce 2018-19 vzrostl obrat společnosti v Polsku o 10%, v České republice o 24%, na Slovensku o 6% a v Maďarsku o 25%.

Současně FM Logistic pokračovala v investicích do automatizace svých skladových procesů. Zvýšila provozní efektivitu nasazením dalších automatizovaných vozidel (AGV), spolupracujících robotů (cobotů) a inventurních dronů. Společnost také pokračovala ve své digitální transformaci s migrací několika aplikací do cloudu, přijetím nových systémů pro správu skladu (WMS), zavedením digitálního HR Suite a implementací G Suite Google.

V účetním roce FM Logistic ve střední Evropě rozšířila portfolio svých zákazníků o jména jako je IKEA, Biedronka, InterVion, Chipita, Zentiva, Pepco, Kwidzyn, Żywiec, McCormick, Fanex, Polpharma, Woseba, Continental Bakeries.

Polský a Slovenský tým získal hlavní cenu v celosvětové soutěži FM Logistic Faster Mind Challenge, určené pro studenty a absolventy vysokých škol. Soutěž podporuje inovace prostřednictvím realizace soutěžních projektů, které mohou pomoci FM Logistic dosáhnout cílů stanovených v její strategii udržitelného rozvoje.

Neopomenutelným úspěchem je 90% skóre při auditu standardního operačního postupu od společnosti IKEA, kterého jako první v historii dosáhla právě logistická platforma FM v Jarostech.

Vyhlídky

Ve fiskálním roce 2019-20 očekává FM Logistic další zlepšení EBIT postavené na pomalejším růstu tržeb v důsledku zvýšené komerční selektivity. Tyto cíle je třeba chápat při konstantních směnných kurzech a bez akvizic.

 

Zdroj: FM Logistic

Praha, 15. července 2019