Společnost Decathlon mění svou vizuální identitu a představuje nové poslání: Move People Through the Wonders of Sport. Na základě toho přijímá ambiciózní strategii založenou na inovacích, digitalizaci, udržitelnosti a diverzitě. Nová vizuální identita zahrnuje mimo jiné nové logo. V Česku se veškeré změny budou implementovat postupně. S nový designem a emocemi se však mohou čeští zákazníci setkat již v probíhající jarní kampani. Součástí změn je také nový odstín modré.
Přední světová sportovní značka Decathlon přijímá své nové globální poslání: Move People Through the Wonders of Sport, navázané na projekt North Star. Nové moto vykresluje myšlenku, že sport hraje zásadní roli v utváření zdravější a šťastnější společnosti. Z mise vychází také nová strategie, která zahrnuje silný závazek k udržitelnosti, zlepšení zákaznického servisu a celkové modernizaci.
„Dnešní den je výjimečným okamžikem v historii i budoucnosti společnosti Decathlon. Svět nyní potřebuje sport více než kdy jindy. V Decathlonu chceme mít větší pozitivní dopad na lidi, společnost a planetu tím, že lidi rozhýbeme sportem. Jsem hrdá na to, že spolu s našimi spoluhráči pracujeme na poslání North star – naší Severky, která určuje náš směr a ambice. Je neuvěřitelné sledovat, jak se naše různorodá komunita spojuje, aby oslavila to, co nás činí výjimečnými: umožnit každému provozovat sport podle jeho vlastních podmínek. Jsem přesvědčena, že naše ambiciózní strategie a rozvíjející se business modely zajistí, že se Decathlon ocitne na špici ve svém odvětví jako jedinečná a důvěryhodná sportovní značka,“ říká Barbara Martin Coppola, CEO Decathlon United.
Nová vizuální identita
Nejvýraznějším prvkem nové vizuální identity je nepochybně logo, které odráží ambice značky dosahovat v budoucnu nových cílů a zároveň oslavuje její minulost. Projekt společnosti Decathlon zvaný Severka (v originále North Star) symbolizuje pohyb a cirkularitu, která tvoří jádro udržitelného obchodního modelu společnosti. Pohyb orbitu vyjadřuje závazek společnosti Decathlon k cirkularitě a zároveň čerpá z designového dědictví s ikonicky nakloněným „A“. Vrchol na konci Orbitu představuje horu, plachtu, vlnu či dokonce tlukot srdce a uzavírá pohyb směrem k novým vrcholům. Součástí změn je také nový, energický odstín modré.
„Naše nové logo je symbolem otevřenosti a dává každému možnost vidět v něm to, co je pro něj důležité. Ať už jde o dostupnost, špičkový výkon, inovativnost nebo přínos pro životní prostředí,“ komentuje Martina Melicherová, Marketing Communication Director, Decathlon CZ.
Decathlon věří, že pozitivní vliv sportu na naše životy, by měl být v souladu s ohleduplností vůči planetě. Proto v rámci svého podnikání dlouhodobě činí kroky vstříc udržitelnosti, jako je například dekarbonizace procesů, využívání e-commerce nástrojů tak, aby zákazníkům poskytl bezproblémový nákup nebo využívání algoritmů umělé inteligence s cílem přesného plánování sortimentu a zásob. V nové strategii se zároveň společnost zavázala k tomu, že do roku 2050 dosáhne uhlíkové neutrality.
Čeští zákazníci změny zaznamenají postupně
V České republice bude změna vizuální identity probíhat postupně v průběhu letošního roku. Zákazníci se s ní poprvé setkají již v průběhu jarní kampaně. Její slogan „Jaro venku, jaro v nás!“ bude zákazníky oslovovat skrze externí reklamní plochy, sociální sítě a další online kanály, i přes TV spoty. Ve druhém čtvrtletí by měly vizuální proměnou projít i webové stránky a CRM systém společnosti. Posledním krokem bude modernizace prodejen. Jejich nový koncept nabídne zákazníkům nové uspořádání, lepší viditelnost produktů i nové digitální obrazovky.
Zdroj: knktr.cz
Praha, 22. března 2024