Společnost Coca-Cola HBC při příležitosti pražského Nočního běhu pro Světlušku předala Nadačnímu fondu Českého rozhlasu šek na částku 750 000 korun. Finanční prostředky budou využity na rozvoj Kavárny POTMĚ, která je už od roku 2006 vlajkovým projektem Světlušky. Umožní vytvoření deseti pracovních míst pro lidi se zrakovým handicapem, jejich proškolení a zajištění průvodců i kompenzačních pomůcek nezbytných pro pracovní činnost.
Společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko spolupracuje se Světluškou (projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu) již 14 let. V rámci této spolupráce podporuje jednak konkrétní aktivity – Noční běh pro Světlušku, koncert Světlo pro Světlušku a Kavárnu POTMĚ produkty z portfolia, ale také aktivní pomocí dobrovolníků a zároveň poskytuje i školení pro nevidomé baristy o novinkách a trendech. S pomocí nápojářské firmy tak Světluška zaměstnává sezónně až 28 lidí se zrakovým postižením.
Před dvěma týdny pořádala Coca-Cola HBC Česko a Slovensko v Praze velkou globální konferenci celé skupiny. Při této příležitosti byl vybrán i jeden lokální charitativní partner, který se zapojil do aktivit pro účastníky a zároveň získal finanční podporu na svou činnost. Více než 450 účastníků z celého světa tak mělo jedinečnou možnost zažít Kavárnu POTMĚ, vyzkoušet si běh po slepu s trasérem nebo se zapojit do charitativní aukce předmětů, které do dražby věnovali umělci se zrakovým postižením. Navíc prostřednictvím speciální aplikace sbírali účastníci konference kroky, které se proměnily na finanční podporu Světlušce.
„Pro nás i pro naše kolegy z celého světa se jednalo o velmi silný moment a činnost Světlušky si získala velký obdiv a uznání. Díky všem aktivitám se podařilo shromáždit částku 750 000 korun. Veškeré finanční prostředky budou věnovány na vytvoření pracovních míst pro kavárníky se zrakovým postižením a jejich uplatnění na otevřeném pracovním trhu nebo na nákup kompenzačních pomůcek pro lidi se zrakovým handicapem,“ vysvětluje Markéta Pavelková, personální ředitelka Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
„Připravit atraktivní doprovodný program pro účastníky konference pro nás bylo velkou výzvou. Nakonec se nám, věřím, podařilo vytvořit ve smyslově velice atraktivním a dynamickém prostředí takové ostrovy a okamžiky vizuálního klidu, kdy se mohli lidé zastavit, soustředit se na sebe a současně navnímat potřeby druhých. A věděli jsme, že s partnerem, který je se Světluškou už tolik let a jsme v tolika aktivitách propojeni, si to můžeme dovolit. Těší mě i to, že se naše spolupráce dlouhodobě soustředí na téma zaměstnávání lidí se zrakovým handicapem jak ve formě osvěty, tak reálným vytvářením důstojných pracovních příležitostí,“ doplňuje Gabriela Drastichová, ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu.
Zdroj: Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, s.r.o.
Praha, 1. května 2024