Bertíci se vrací do obchodů Albert

Úspěšný charitativní program na podporu vzdělávání a rozvoje dětí ze sociálně ohroženého prostředí se vrací do hypermarketů Albert. Nadační fond Albert právě vyhlašuje novou výzvu pro příjem grantových žádostí v programu „Bertík pomáhá“. Na podzim zákazníci rozhodnou oblíbeným hlasováním prostřednictvím žetonků – Bertíků – o úspěšných projektech z jejich okolí, které si celkově rozdělí téměř čtyři miliony korun.

Podejte s Bertíkem pomocnou ruku dětem

Kampaň „S Bertíkem za dětským úsměvem“ slavila úspěch v prodejnách Albert už v letech 1999-2012 a za tu dobu podpořila stovky charitativních projektů částkou převyšující 80 milionů korun. Společnost Ahold se rozhodla oblíbené Bertíky znovu uvést v život a prostřednictvím Nadačního fondu Albert finančně podpořit regionální projekty zaměřené na pomoc dětem a rodinám ze sociálně ohroženého prostředí.

„Jsme moc rádi, že se Bertíci mohou opět vrátit do 91 hypermarketů Albert, a věříme, že zákazníci budou o projektech a příbězích ze svého blízkého okolí rozhodovat se stejným nadšením jako v předchozích letech,“ říká Petra Režná, programová manažerka Nadačního fondu Albert, který vznikl v roce 2009, navázal na poslání Bertíků a zaměřil se na dlouhodobou podporu projektů vzdělávání, integrace, rozvoje a přípravy do života sociálně ohrožených dětí a mládeže.

Princip programu „Bertík pomáhá“ zůstává v podstatě stejný jako v minulosti. Za každý nákup v hypermarketu Albert v hodnotě nad 200 korun obdrží zákazník jeden žetonek – takzvaný Bertík. Ten pak stačí vhodit do hlasovacího zařízení za pokladnami jednomu ze dvou nominovaných projektů a dát tak hlas tomu, který chce podpořit.

Dva projekty v každém regionu

Ve středu 11. května začalo více než dvouměsíční období, během kterého mohou organizace a zařízení přihlašovat své projekty. Došlé žádosti vyhodnotí Správní rada Nadačního fondu Albert, která pak také nominuje v každém z celkově 36 regionů dva nejlepší projekty do finálního hlasování v 91 hypermarketech Albert.

O přízeň zákazníků se pak tyto projekty budou ucházet již na podzim. Ten, který v daném regionu obdrží od nakupujících více Bertíků, získá finanční příspěvek v hodnotě 55 tisíc korun, druhý si pak odnese 35 tisíc korun. Celkově Nadační fond Albert v programu „Bertík pomáhá“ rozdělí částku 3 700 000 korun. „Po skončení hlasování v obchodech tak vlastně nezůstane nikdo poražený. Zákazníci si tak mohou být jistí, že oběma projektům podáme společně pomocnou ruku,“ dodává Petra Režná.

Přihlašování projektů na webu

Žádosti mohou organizace a zařízení zasílat až do poloviny července ve speciálně vytvořeném on-line registračním systému. Podrobnosti o programu jsou k dispozici na webových stránkách Bertík pomáhá, kde můžete navíc sledovat Bertíkovu štafetu představující příběhy dětí, které i díky Nadačnímu fondu Albert nabraly ten správný směr.

 

Příloha bez názvu_ 00025

 

Zdroj: Ahold Czech Republic, a. s.

Praha, 16. května 2016