Amway vede celosvětový žebříček přímého prodeje

Americká společnost Amway vykázala již posedmé v řadě nejvyšší prodeje mezi firmami v oblasti přímého prodeje. Za ní se podle listu Direct Selling News umístily například Avon, Oriflame, Vorwerk či Herbalife. Žebříček byl vytvořen na základě loňských obratů, které Amway vykázala ve výši 8,8 miliard dolarů.

Druhý v pořadí, firma Avon, oznámila prodeje v hodnotě 5,57 miliard. Švédská společnost Oriflame pak prodala kosmetické produkty za zhruba 1,55 miliardy dolarů. Přestože společnostem na čele pořadí tržby v posledních letech spíše klesaly, celkově přímý prodej mimo kamenné obchody vykazuje spíše růst. V posledních letech to bylo vždy kolem 1,5 – 2 % ročně.

Amway se v roce 2018 odrazila k růstu poté, co v posledních letech její tržby vykazovaly pokles. Podobně na tom byly také ostatní korporace v čele pořadí. Společnost Amway zaznamenala růst prakticky na všech klíčových trzích – Čína, USA, Thajsko či Indie. Růst je odrazem investic, které společnost v minulých letech realizovala v oblasti výroby, vývoje produktů i digitálních technologií a na poli e-commerce jako takové. Státy s největšími obraty pro společnost Amway v roce 2018 přestavovaly Čína, Jižní Korea, USA, Japonsko, Thajsko, Taiwan, Indie, Rusko, Malajsie a Itálie.

V Česku a na Slovensku Amway vykazuje stabilní růst a v roce 2018 zaznamenala tržby ve výši necelé půl miliardy korun. „Pro nás je vzhledem k charakteru našeho obchodního modelu velmi důležité, že se nám daří oslovit mladou generaci zákazníků. Tomu přizpůsobujeme všechny části portfolia, zejména v oblasti doplňků stravy a kosmetiky,” říká Ildiko Dikošová, generální ředitelka Amway pro ČR a Slovensko.

 

Zdroj: Amway

Praha, 26. května 2019