Společnost SAP oznámila, že koncern ALDO využívá řešení SAP Hybris Commerce pro zlepšení komfortu digitálních prodejních kanálů pro zákazníky, zvýšení objemu prodeje a rozšíření elektronického prodeje do nových zeměpisných oblastí. Také česká verze webových stránek běží na SAP Hybris, online obchod bude aktivován v další fázi.
Mezi nedostatky předchozího online obchodu společnosti ALDO patřily nepřesné údaje o stavu zásob, nedostatečná flexibilita a slabý výkon v době zvýšeného náporu uživatelů. Zároveň řešení neumožňovalo efektivní propojení všech kanálů a nových služeb v obchodech. Ve snaze zvýšit flexibilitu v reakci na poptávku a zefektivnit online prodej vsadila společnost ALDO na řešení SAP Hybris. S jeho pomocí zásadním způsobem zmodernizovala stávající architekturu svých systémů a do budoucna vsadila na prodej všemi dostupnými kanály.
ALDO provozuje přes 2 100 prodejen značek ALDO a Call It Spring a maloobchodního řetězce GLOBO. Snahou společnosti ALDO bylo zlepšit interakci se zákazníky z celého světa jak v kamenných prodejnách, tak v online obchodech, kde si zákazníci zboží prohlížejí a kupují stále častěji.
Konkrétně využívá ALDO řešení SAP Hybris Commerce, které propojuje všechny prodejní kanály. Díky němu může mimo jiné i snadněji expandovat do dalších regionů. Ve spolupráci s odborníky společnosti SAP společnost ALDO zmodernizovala architekturu svých systémů, zjednodušila jejich provoz a získala lepší přehled o celém obchodním cyklu. Podařilo se jí zároveň optimalizovat komfort ovládání pro uživatele a připravit prostor pro zavádění nových služeb.
„Před deseti lety by si nikdo nepomyslel, že budeme jednou prodávat boty přes internet,“ řekl Serge Rose, senior ředitel pro zákaznické aplikace koncernu ALDO, a dodal: „daří se nám neustále překonávat obchodní cíle. Potřebovali jsme tedy patřičně navýšit kapacitu systémů a uzpůsobit obchodní strategii. Zvolili jsme řešení SAP Hybris, která nám umožňují nabízet zákazníkům služby na vyšší úrovni.“
Od zavedení SAP Hybris Commerce dosáhla společnost ALDO následujících výsledků:
- o 4 % vyšší návštěvnost internetových stránek společnosti,
- 12% nárůst konverzí,
- 20% meziroční růst obratu.
V roce 2017 společnost ALDO plánuje zcela přepracovat své internetové stránky. Součástí změn bude zatraktivnění nákupu v podobě zavedení nových platebních možností a variant dopravy. Ve všech kanálech včetně mobilní aplikace, mobilních prodejních míst a obchodních provozoven bude zachován přístup k aktuálnímu stavu globálních zásob. Řešení nám zároveň díky jednotné platformě umožní zefektivnit marketingové procesy a sledovat cestu zákazníků přes všechny komunikační kanály.
„Zákazníci společnosti ALDO jsou stejní jako všichni dnešní spotřebitelé. Nakupují prostřednictvím různých zařízení, využívají k tomu různé kanály a očekávají, že jim obchodník pokaždé nabídne ucelené, rychlé a efektivní řešení,“ řekl Brian Walker, strategický ředitel pro řešení SAP Hybris*, a dodal: „těšíme se na další spolupráci se společností ALDO a na to, že ji budeme i nadále podporovat při rozvoji všech prodejních kanálů – internetových, mobilních i fyzických tak, aby její zákazníci byli maximálně spokojeni.“
Zdroj: SAP
Praha, 24. června 2016