Albert a Potravinářská komora představili českým výrobcům exportní příležitosti

Více než čtyřicet zástupců českých potravinářských podniků se včera sešlo v centrále obchodů Albert. Setkání se uskutečnilo pod záštitou Potravinářské komory ČR, která společně s Albertem pozvala na čtyři desítky svých členů a dodavatelů obchodů Albert na prezentaci exportních příležitostí v rámci nákupní aliance AMS. Tato strategická aliance zprostředkovává vývoz potravin pod privátními značkami různých obchodních řetězců do 18 evropských zemí.

„Využití nákupních aliancí jako AMS je velmi efektivní cestou, jak umístit české výrobky v zahraničí a posílit postavení českého potravinářství v Evropě. Potravinářská komora dlouhodobě pracuje na propagaci kvalitní tuzemské produkce potravin v Česku i zahraničí. Pevně věřím, že spolupráce Potravinářské komory ČR a Albertu v podpoře českých potravin na zahraničním, ale i domácím trhu bude úspěšně pokračovat,“ sdělil při setkání s dodavateli Miroslav Toman prezident Potravinářské komory ČR Miroslav Toman.

„Obchody Albert slouží českým zákazníkům již více než čtvrt století. Velkou většinu sortimentu a potravin nabízíme ve spolupráci s našimi českými dodavateli, výrobci potravin v tuzemsku. Trvalé a stabilní obchodní vztahy jsou pro nás proto velmi důležité a podpora českých potravinářů patří dlouhodobě mezi klíčové oblasti našeho podnikání. Přejeme si, aby se tuzemským dodavatelů dařilo, mohli i nadále rozvíjet podnikání, a právě příležitost vyvážet potraviny do zahraničí k tomu může pomoci,“ řekl ředitel pro obchod a marketing Albertu Petr Pavlík. „Rád bych také velmi poděkoval Potravinářské komoře za podporu a pomoc při organizaci dnešního setkání,“ dodal.

Setkání s nákupní aliancí se zúčastnili výrobci masa a uzenin, například Krahulík – Masozávod, Skaličan, Maso Uzeniny Písek, Masokombinát Plzeň nebo MP Krásno. Dále byli přítomné mlékárny ACCOM, Interlacto, Choceňská mlékárna, MADETA či Hollandia, ale také výrobci BONAVITA, HAMÉ, VITANA, KOFOLA, pivovary LOBKOWICZ a další.

AMS je nezisková strategická nákupní aliance se sídlem v Nizozemském Schipholu, která v současnosti zprostředkovává výrobu a distribuci privátních značek potravin pro téměř desítku evropských maloobchodníků. Společnost umožňuje vývoz výrobků privátních značek do sítě 15 tisíc obchodů v 18 zemích po celé Evropě.

 

Zdroj: AHOLD Czech Republic, a.s.

Praha, 11. listopadu 2017