DACHSER Czech Republic nasadil další silniční vlak

Mezinárodní logistický provider DACHSER Czech Republic nasadil další silniční vlak, tzv. road train, na pravidelné tuzemské lince. Tato velkokapacitní vozidla na pravidelných denních linkách mezi Ostravou a Brnem mají o 40 procent vyšší kapacitu než stávající soupravy se dvěma výměnnými nástavbami, které na linkách doposud jezdily.

Silniční vlak je přes 25 metrů dlouhá souprava s návěsem a výměnnou nástavbou a maximální kapacitou 104 palet. Jeho nasazení na české silnice podléhá schválení Ministerstva dopravy a Policie České republiky. Legislativa umožňuje pohyb soupravy pouze po stanovené trase na dálničních tazích bez křížení železničních koridorů. DACHSER přepravuje silničními vlaky i nebezpečné zboží, takže i tato skutečnost byla předmětem schválení. Ve společnosti DACHSER jsou silniční vlaky využívány již v několika evropských zemích. Jedinou nevýhodou, která se týká všech zemí, je, že tyto velkokapacitní soupravy lze užívat pouze pro národní přepravy.

„Linky sběrné služby v naší síti DACHSER jezdí zpravidla se dvěma výměnnými nástavbami v jedné soupravě, čímž už tak dosahujeme vyšší kapacity, než je tomu v případě běžného návěsu. Zavedením dvou road trainů jsme ještě dále navýšili kapacitu jedné soupravy a ušetřili tak jednu celou linku. Místo tří vozidel tak mezi Ostravou a Brnem pravidelně každý den jezdí jen dva silniční vlaky,“ vysvětluje Ing. Jan Polter, MBA, obchodní a marketingový ředitel DACHSER Czech Republic a.s.

Konsolidace a optimální vytížení linek je jednou z hlavních priorit divize pozemních přeprav DACHSER European Logistics. Pravidelné linky sběrné služby jsou interně sledovány a optimalizovány a společnost v rámci sběrné služby dosahuje jejich výborného vytížení. Kromě toho používá DACHSER Czech Republic pro zásobování na tzv. poslední míli už několik let tzv. průjezdné soupravy, které umožňují nakládku a vykládku obou nákladních jednotek najednou, jsou efektivní pro svou flexibilitu a především pro vyšší kapacitu, než je tomu u běžných rozvozových vozidel.

„V neustálé optimalizaci přeprav vidíme cestu k udržitelnému rozvoji v celé logistické branži,“ říká Jan Polter, a dodává, „minimalizace prázdných kilometrů bez nákladu, maximální vytížení vozidel a vysoké standardy přepravní techniky jsou podle nás cestou, jak udržitelným způsobem uspokojit vysokou poptávku po kvalitních přepravních službách.“

 

Zdroj: DACHSER Czech Republic a.s.

Praha, 16. července 2019