Celkový obrat Intersnacku za rok 2018 dosáhl 1 422 592 tisíc korun a zisk před zdaněním činil 59,2 milionu korun. I když se firmě podařilo v loňském roce navýšit obrat, počítá v budoucnosti se snížením zisků i exportu.
„V roce 2020 předpokládáme, že bude trh Slané kategorie ovlivněn zvýšením spotřebitelských cen, které reflektují zvýšení vstupních nákladů. Vedle toho počítáme také se snížením exportu, jelikož uvolněné kapacity využijeme k podpoře lokálního byznysu, kde jsme v loňském roce pracovali na maximum našich výrobních kapacit,” vysvětluje plánované aktivity Pavel Šercl, generální ředitel společnosti Intersnack.
Rok 2019 ve znamení zdravějšího snackingu
Intersnack plánuje v letošním roce investovat do rozšíření nabídky produktů a nových příchutí. Společnost v roce 2018 uvedla na trh řadu novinek, jakou byla například speciální edice značky Bohemia „Čerstvě sklizeno”, úspěch zaznamenala také nová řada Chio specialit, konkrétně Chio Donut. V podpoře těchto novinek bude Intersnack pokračovat i nadále. Se značkou Pom-Bar, která se zaměřuje na rodiny s dětmi, bude již tradičně spojena řada akcí během důležitých období roku, jako je Den dětí nebo Zpátky do školy.
Během druhé poloviny letošního roku by měla přibýt zcela nová značka v kategorii oříšků Nutline podporující trend zdravého snackingu. Nabídne ořechy prvotřídní kvality a široké portfolio včetně jednodruhových balení či mixů.
V roce 2018 pokračoval Intersnack v investicích na podporu České hokejové reprezentace a spolupráci s Českým hokejem ještě prohloubil. Značka Bohemia se stala dlouhodobým partnerem nejen národní reprezentace, ale také extraligy. „Skrze naši platformu ‘V jednom dresu chutná líp‘ jsme připravili spotřebitelskou promoci se společností Flixbus v období března a dubna 2019. V rámci extraligy jsme přímo na stadionech pořádali různé soutěže a zábavu pro fanoušky,” říká Pavel Šercl. „Celé slané portfolio se pak bude soustředit na aktivaci na konci roku, kdy je již tradičně o naše produkty největší zájem,” dodává generální ředitel Intersnacku.
Expanze na východ
Během roku 2018 zfinalizoval Intersnack plány na rozšíření působnosti generálního ředitele Pavla Šercla na evropském trhu o Chorvatsko a jeho exportní země – Bosnu a Hercegovinu, Kosovo a Černou horu. Cílem těchto změn bylo posílení pozice lídra v oblasti slaných pochutin.
„Na trhu bývalé Jugoslávie, včetně Chorvatska, jsem už měl šanci v minulosti působit a moc se na to těším. Začlenění Chorvatska a dalších trhů bývalé Jugoslávie do regionu střední a východní Evropy dává z pohledu spotřebitelů a zákazníků smysl a je to velká příležitost k růstu našeho byznysu,” uvádí Pavel Šercl. Na přelomu roku 2019 a 2020 může být zahájena výroba určité části slaného portfolia v České republice, která bude určena pro export směrem do Chorvatska.
Zdroj: Intersnack
Praha, 21. června 2019