Bezlaktózový jogurt od české mlékárny Hollandia převálcoval svými kvalitami konkurenci v jedné z nejpočetněji obsazené kategorii soutěže Mlékárenský výrobek roku 2019. Produkty z mléka hodnotilo 23 nezávislých odborníků na konci dubna. Bílý jogurt bez laktózy si podmanil porotce především svou chutí, která je příjemně jogurtově kyselá, což není u výrobků bez laktózy zvykem.
Koncem dubna proběhl na Ústavu mléka, tuků a kosmetiky VŠCHT v Praze již 17. ročník hodnocení Mlékárenského výrobku roku. Akce se zúčastnilo rekordních 23 tuzemských výrobců se 64 přihlášenými produkty, které byly hodnoceny celkem v 11 kategoriích. Posuzovala se nejenom kvalita soutěžních vzorků, ale i např. obchodní rozšířenost na trhu a marketingové aktivity směřované na podporu prodeje.
Karlovarská mlékárna Hollandia se může pyšnit vítězstvím v jedné z nejpočetněji obsazené kategorii, Jogurty a skyry s tučností do 3,6 %. Prvenství si zasloužil jejich bílý jogurt Bez laktózy, který obsahuje zdraví prospěšné kultury BiFi a je vyroben z kvalitního mléka z prověřených farem. Mléčný cukr byl rozštěpen pomocí speciálně vyvinutého enzymu, který během fermentace rozkládá laktózu na lehce stravitelnou glukózu a galaktózu.
„Rozšířením sortimentu o produkty bez laktózy jsme reagovali na rostoucí poptávku od spotřebitelů po produktech bez mléčného cukru. Bílé bezlaktózové jogurty jsme začali vyrábět již před třemi lety, ale loňský podzim jsme tuto řadu rozšířili o dvě nejoblíbenější příchutě, jahoda a borůvka,“ upřesňuje Jan Škoda, Corporate PR & Marketing Manager společnosti Hollandia. „Tohoto ocenění si vážíme. Nejenže dbáme na co nejpřirozenější složení jogurtu, ale naší preferencí je i to, aby si na něm lidé pochutnali. Odborníci ocenili, že je chuť našich bezlaktózových jogurtů téměř nerozpoznatelná od klasických fermentovaných mléčných výrobků obsahujících laktózu, což byl náš cíl, “ dodává Škoda.
Zdroj: Hollandia
Praha, 1. června 2019