E-shop pro mazlíčky, který v roce 2005 začínal jako malá rodinná firma, se rozrostl do stamilionových čísel. Firma dosáhla za rok 2018 celkového obratu 315 milionů korun při meziročním růstu téměř 20 %. Hlavními pilíři úspěchu se staly sázka na zážitek a prvotřídní zákaznická podpora a logistika.
Zatímco v roce 2013 činil roční obrat 101 milionů, v loňském roce byl už více než trojnásobný. S ekonomickým růstem psí smečka počítá i v tomto kalendářním roce. „Pro rok 2019 očekáváme opětovný růst okolo 20 %,” prozradila svou hospodářskou predikci zakladatelka Spokojeného psa Soňa Fialková. Za loňský rok rozeslal Spokojený pes přes 300 000 zásilek a další tisíce kusů zboží prodal ve svých kamenných prodejnách v Praze. Řadí se tak dlouhodobě mezi velké české e-shopy.
Svůj podíl na kladných číslech má i rozvoj vlastní rozvážkové služby nazvané Rychlý pes. Tu společnost spustila v průběhu roku 2017, ale plně se etablovala až roce 2018, kdy se stala tahounem distribučních kanálů v Praze. „Naši řidiči za rok 2018 rozvezli téměř 30 000 zásilek a toto číslo budeme v roce 2019 zcela určitě zvyšovat. Máme díky tomu pod kontrolou finální dodání u poměrně velké části objednávek, které naše logistické centrum rozesílá mezi zákazníky,“ dále přibližuje Soňa Fialková.
E-shop Spokojený pes postavil svůj podnikatelský úspěch na zážitkovém principu obchodu. Odměnou mu byla výhra v soutěži Mastercard Obchodník roku 2017 v kategorii Zákaznický zážitek. „Posledních několik let jsme tvrdě pracovali na tom, aby zákaznický zážitek u nás nebyl jen prázdným pojmem. Vyhrát tuto kategorii s e-shopem, s něčím, co je primárně online záležitost, byla pro nás obrovská čest a odměna,“ komentuje strategii Tomáš Haškovec, marketingový ředitel společnosti. Společnost i v roce 2019 bude usilovat o udržení přízně svých zákazníků. „V roce 2019 budeme především usilovat o udržení kvality služeb, zákaznické podpory a komunikace,” prozrazuje firemní plány Soňa Fialková.
V tomto duchu přišla firma v říjnu 2018 na trh s vlastní produktovou novinkou Spokoboxem. Jedná se o počtem limitovanou multifunkční krabici naplněnou zbožím. „Každý měsíc zákazníkům připravíme zcela novou edici Spokoboxu. Majitelé mazlíčků předem neví, jaké produkty od nás dostanou. V letošním roce plánujeme mít Spokobox v prodeji každý měsíc a dostat se na tisíce prodaných kusů,“ poodhaluje prodejní strategii Václav Masopust, obchodní ředitel Spokojeného psa.
Zdroj: E-shop Spokojený pes
Praha, 5. února 2019