Největší síť drogerií v Česku, Teta drogerie, spustila po dvou letech příprav a několika měsících zkušebního provozu vlastní e-shop. Naprogramovala a připravila jej česká IT společnost Sprinx. V e-shopu bude k dostání až 10 tisíc produktů. Ceny budou stejné jako v kamenných obchodech Teta, a na zákazníky tak čekají pro Tetu typické akční a klubové ceny s řadou slev.
On-line prodej je propojen s věrnostním programem „Teta klub“, a za své nákupy v e-shopu tak zákazníci budou sbírat věrnostní body. E-shop vznikl jako originální řešení na zelené louce, na rozdíl od konkurenčních nadnárodních drogistických řetězců, které řešení on-line prodeje přebírají od svých mateřských firem.
„Od e-shopu si slibujeme hlavně posílení segmentu zásobovacích nákupů. Naše kamenné obchody si dobře vedou u cílených nákupů několika položek, ale i kvůli umístění prodejen Teta jsme byli slabší právě ve velkých nákupech. Kromě toho si myslíme, že se naše kamenné obchody a e-shop mohou navzájem dobře podporovat. V horizontu deseti let bude ostatně e-commerce v tomto typu podnikání podle nás představovat 25 nebo 30 procent obratu,“ uvedl David Vejtruba, marketingový ředitel společnosti Solvent, která Tetu drogerii vlastní a společně s franšízanty i provozuje.
„E-shop musí zvládnout nápor statisíců uživatelů. Úplně nejnáročnější bylo naprogramování cenotvorby, která u Tety není nejjednodušší,“ popisuje nelehký vznik e-shopu Šárka Fialová z IT společnosti Sprinx.
„Vytvoření takto obrovského e-shopu bylo velmi náročné. Veškeré procesy z kamenných obchodů bylo třeba převést on-line, včetně skladů, zákaznických a logistických systémů. Vše navíc u on-line prodeje potřebujete ideálně v reálném čase,“ dodává Zdeněk Moravec ze společnosti Solvent.
Od září 2018 probíhalo testování e-shopu u omezeného okruhu uživatelů, který se postupně navyšoval z šestnácti tisíc až na pět set tisíc lidí. Testování umožnilo vyladit veškeré procesy a odstranit některé problémy například v logistice a zásobování. Pilotní provoz zároveň potvrdil některé obchodní předpoklady týkající se například typické velikosti nákupního košíku a jeho složení.
Cílovou skupinou e-shopu budou primárně ženy realizující velké zásobovací nákupy, které nyní často nakupují v supermarketech či hypermarketech. Nové zákazníky očekává Teta drogerie díky e-shopu například v Praze, kde má nyní o něco menší zastoupení než ve zbytku republiky. Řetězec chce také dále zvýšit svou penetraci mezi mladými zákazníky.
Zdroj: Sprinx
Praha, 28. ledna 2019