Zájem spotřebitelů o čerstvé maso určené pro vaření či grilování neustále roste. Jak však dokázat nabídnout a připravit vše dle požadavků? Dokáže kupující zhodnotit čerstvost a kvalitu masa či vhodnost jednotlivých částí pro konkrétní kulinární úpravy? Na tyto otázky hledal odpovědi již 9. ročník konference pracovníků masného průmyslu MEATING 2018, který se konal v Brně.
Každé odvětví potřebuje své výroční setkání, kde zazní aktuální informace o legislativě, trendech i nových příležitostech pro rozvoj. V masném průmyslu se takové setkání uskutečnilo již podeváté dne 30. října 2018 v OREA Hotelu Voroněž v Brně. Konference, spojená se společenským večerem, se však letos zaměřila na současného klienta a jeho potřeby. Způsoby prezentace výrobků, způsob představení tradičních i netradičních receptur v masném průmyslu.
Ať už to bylo novým tématem, vhodně zvoleným odborným programem nebo atraktivním večerem plným ocenění nejúspěšnějších profesionálů z oboru a vítězů soutěže Řeznicko-uzenářská prodejna roku, MEATING 2018 zaznamenal oproti loňskému ročníku nárůst posluchačů. Sešlo se zde přes 450 profesionálů z firem i odborných škol z oblasti masného průmyslu. Jak odborný program, tak organizace a průběh večera získaly převážně pozitivní ohlasy.
S marketingem souvisí i novinka doplňkového programu celého dnešního dne – prezentace „Moderní trendy v prodejních prezentacích masa a masných polotovarů“. Jak v závěru dne řekl předseda svazu pan Pilčík: “Věřím, že i vy jste se při jejím sledování mohli něčemu praktickému přiučit a děkuji všem firmám, které k této akci poskytly suroviny i společnosti, která akci odborně zaštítila.“
Mezi další novinky, které byly během celé konference připomínány a měly i prostor při slavnostním večeru, patřily květnový 1. ročník MASOBRANÍ – svátku masa a také nové kampaně JE TO MASO! a BUDE TO MASO! Odpovědi vyznamenané mládeže, následně i prezentační videoklip z obou těchto kampaní, byly zajímavým zpestřením slavnostního večera a možná i ukázaly cestu, jak mládež dostat k řemeslu.
Dále mohli účastníci sdělovat své postřehy a přání novou aplikací SLIDO, která si jak v době přednášek, tak i v době slavnostního večera získala oblibu jak u moderátorů, tak i u účastníků konference. Vážné dotazy se tu střídaly s humornými, např. na téma cechovních norem.
Karel Pilčík, předseda představenstva Českého svazu zpracovatelů masa, jenž Meating 2018 zahájil a společně s moderátorkou Zuzanou Hodkovou uváděl i jeho společenský večer, tak mohl mít z vydařené akce oprávněnou radost.
Nemenší radost měli i zástupci 14 prodejen, krajských vítězů soutěže Řeznicko-uzenářská prodejna roku a vítěz absolutní: Řeznictví HM Globus Plzeň, Chotíkov 385, Chotíkov u Plzně.
Příští konference – MEATING 2019 se pro velký úspěch uskuteční opět v podzimním čase v Brně.
Zdroj: ČSZM
Praha, 2. listopadu 2018