Během letních festivalů si návštěvníci všech Becher zón mohli vychutnat svůj drink bez zanechání plastového odpadu. Nápoje zde totiž byly zásadně podávány z papírových kelímků a s papírovými brčky. Díky tomu Jan Becher Pernod Ricard (JBPR) uchránil naši planetu před 525 kg dalšího plastového odpadu.
Už podruhé mohli návštěvníci letních festivalů, jako jsou Létofest, Colours of Ostrava, pražský Metronom nebo Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, navštívit Becher Zónu, v níž se mohli osvěžit nejznámějším drinkem z širokého portfolia JBPR – Becherovkou, a to na několik způsobů. V Becher zónách se letos prodalo úctyhodných 75 tisíc drinků!
Becherovka je známá svým přírodním charakterem. Neobsahuje žádná „éčka“ ani umělá barviva. Pozitivně přistupuje také k životnímu prostředí – při výrobě se zužitkuje 97 procent odpadů, které se vyprodukují a ve stejném duchu proto byla navrhnuta celá Becher zóna.
Samotný koncept Becher zóny, který se poprvé představil právě během loňského léta, je postaven na myšlence recyklace a produkce minimálního odpadu. Celý prostor je vytvořen ze starých lodních kontejnerů, kterým byl vdechnut nový život a vůbec se v něm nesetkáte s plastovými kelímky a brčky.
„V Becher zóně bylo přes léto prodáno přes 75 tisíc drinků. Díky našemu přístupu jsme společně s návštěvníky ušetřili přes půl tuny plastů. To je výsledek, který rozhodně potěší,“ vysvětluje manažer Becherovky Jakub Loos. „Věříme, že malé činy mají velký dopad. Návštěvníci Becher zóny byli tímto přístupem mile překvapeni, a to především mladší lidé, kteří tento krok hodnotili velice pozitivně.“
Myšlenka zákazu užívání plastových kelímků a barmanského příslušenství, částečně uskutečněná v Becher zóně již v minulém roce, jde ruku v ruce s novoročním předsevzetím celé mezinárodní skupiny Pernod Ricard – nepoužívat plastová míchátka a brčka na akcích organizovaných skupinou. „Historie Pernod Ricard a naše hodnoty jsou nastaveny směrem k sociální odpovědnosti a péči. Víme, že tento typ biologicky neodbouratelných plastů má škodlivý vliv na životní prostředí a oceány a pro nás je zásadní, že hrajeme naši roli v předcházení dalších škod,“ říká Vanessa Wright, viceprezidentka za udržitelnost a zodpovědnost globální skupiny Pernod Ricard.
Tato dobrovolná ekologická opatření skupiny předběhla dokonce lednové prohlášení Evropské komise, jež se snaží dosáhnout zákazu prodeje některých druhů plastových výrobků na jedno použití, mimo jiné kelímků a brček, pokud existuje jejich dostupná a cenově přijatelná alternativa.
To, že lidé přemýšlí nad důsledky své zábavy, dokazují i samotní organizátoři festivalů. Zavádí různá opatření, jak přispět k větší ekologii. Například důsledným tříděním zanechávají festivalové prostory bez odpadků anebo omezují plastový odpad použitím vratných kelímků. „Zavedením papírových brček a kelímků nejen v Becher zóně jdeme výrazně naproti trendu eliminace zbytečného plastového odpadu, protože jedině dílčími kroky dosáhneme výsledků, které mohou být následovány i ostatními,” vysvětluje Jakub Loos.
Problematika je řešena v rámci celé skupiny a využívá různé cesty. Na začátku roku 2018 se například americký Pernod Ricard spojil s firmou Loliware, která na trh již uvedla kelímky z jedlého materiálu a nyní přichází i s jedlými brčky – Lolistraw. Tato firma k jejich výrobě používá mořské řasy, které jsou čistě přírodní a díky tomu jedlé a plně kompostovatelné.
JBPR hodlá v nastoleném přístupu pokračovat i nadále, zkušenosti z Becher zón budou přeneseny i do ostatních míst prodeje a prezentace produktů firmy JBPR (bary, společenské a barmanské akce, atd.). S jakými alternativami plastů JBPR přijde a zda se bude držet papíru, je zatím pro konzumenty drinků s Becherovkou tajné.
Zdroj: AMI Communications
Praha, 17. září 2018