Nákupní centrum Freeport Fashion Outlet v loňském roce opět pokračovalo ve svém růstu, oproti předcházejícímu roku téměř dvouciferným tempem. Tržby celého centra, ve kterém si lidé mohou vybrat z více než 250 světových módních značek v 75 obchodech, meziročně narostly o bezmála 10 procent (9,8 %) na 1,8 miliardy korun. Centrum si drželo podobné tempo růstu (7,9 %) i v počtu návštěvníků, vloni jich poprvé v historii centra byly celkem více než 2 miliony.
Ředitel centra Jan Procházka považuje loňský rok za úspěšný.
„Těší nás, že růstu návštěvnosti i tržeb dosahujeme pravidelně již osmým rokem. Klíčovým faktorem je neustálé zlepšování správného mixu oblíbených značek a investic centra do zvyšování kvality zákaznických služeb a celkového zážitku z nakupování,“ uvedl Jan Procházka za centrum Freeport Fashion Outlet.
Jen v loňském roce investovalo centrum do infrastruktury a modernizace stávajících či nových obchodů celkem přibližně 60 milionů korun.
„Z toho nejvýznamnější investicí byla renovace exteriérů a interiérů, abychom mohli zákazníkům nabídnout co možná nejvíce reprezentativní prostory pro obchody a kvalitní servis,“ doplnil ředitel Jan Procházka s tím, že jen renovace centra si vyžádala kolem 40 milionů korun.
Roste i zájem o gastronomii
V loňském roce se v centru Freeport představily také obchody světových módních značek jako jsou Lee Wrangler, Pierre Cardin nebo s.Oliver. Pro změnu kompletní přestavbou prošly prodejny Tom Tailor, Guess, Nike a Adidas. Výrazným trendem českých i zahraničních návštěvníků je rostoucí poptávka po gastronomických službách a dalších doplňkových služeb. Proto centrum rozšířilo své stravovací služby o restaurace známých značek Burger King a Starbucks.
Ze statistik centra dále vyplývá, že v posledních letech roste čas strávený nakupováním na v průměru 133 minut. Roste také skupina zákazníků, kteří jsou ochotni pořídit si značkové oděvy v ceně přes 5000 korun. Podíl domácích a zahraničních návštěvníků, zejména Rakušanů, naopak zůstává dlouhodobě stabilní, v poměru 50:50. V marketingových kampaních proto centrum pracuje s dvěma ambasadorkami. S topmodelkou Simonou Krainovou cílí centrum na české zákazníky, pro rakouské návštěvníky je pak marketingovou tváří tamní modelka Larissa Marolt.
Jak fungují outletová centra
Koncept outletových center vznikl v USA a poté se rozšířil do Evropy. Zákazníci si v nich mohou nakoupit oblečení předních mezinárodních značek za cenu vždy alespoň o 30 % nižší. V nabídce je zboží, které se již nevyrábí nebo bylo vyprodáno. K mání jsou ale i značky oděvů, které se v dané zemi třeba ani neprodávají.
Zdroj: Freeport
Praha, 27. července 2018