Zalando, přední evropský online prodejce s módou a lifestyle produkty, nyní funguje i v Česku. Po nedávné expanzi a spuštění české webové stránky tak Zalando pokračuje ve své strategii růstu a plánuje také dále rozvíjet své zkušenosti s online nakupováním na novém trhu.
Česká republika je první zemí v rámci expanze Zalando do Východní Evropy od roku 2012, kdy módní gigant vstoupil na polský trh. Spolu s Irskem tak jde o první rozšíření aktivit společnosti od roku 2013. S příchodem na tyto trhy firma posiluje lokální vliv a otevírá svou nabídku dalším 15,4 milionům potenciálních zákazníků. „Jsme nadšeni, že můžeme představit Zalando českým zákazníkům a těšíme se na nový začátek v rámci jednoho z největších e-commerce trhů ve východní Evropě”, říká Linus Glaser, ředitel Zalando pro střední Evropu.
Inovace v módě
Zalando je jednou z nejrychleji rostoucích firem v Evropě. Společnost dosahuje svého úspěchu díky schopnosti kombinovat inovativní technologie s expertními znalostmi módního průmyslu. Společnost si klade za cíl, aby byl zážitek z nakupování pro zákazníky co nejpříjemnější – nabízí téměř 2000 mezinárodních značek a vždy je napřed v technologických inovacích. Na Zalando dnes aktivně nakupuje 23 milionů zákazníků napříč Evropou. Ti čeští si pak mohou vybrat z téměř 275 000 produktů. I tak se však Zalando snaží svým osobním přístupem přinést každému to “jeho Zalando”.
„V prvních letech vývoje e-commerce šlo hlavně o dostupnost zboží. V současné době si každý může objednat online co chce. Všichni víme, že tato obrovská nabídka má i svou nevýhodu – přes stromy nevidíte les. Přizpůsobení nabídky našim zákazníkům a možnost pomoci jim najít ten správný produkt je pro nás proto prioritou. Vytvořili jsme tým 600 zaměstnanců, kteří pro nás vyvíjí takové nástroje, které pomohou ještě vylepšit digitální zážitek v každém kroku nákupu – od lepší orientace v rozsáhlém množství položek až po poskytování podpory v rodném jazyce zákazníka,” vysvětluje Linus Glaser.
Budoucnost je v rozměrech
Rozměry a to, jak zákazníkovi oblečení sedí, je důležitější, než jeho nositelnost: rozhoduje osobní styl každého z nás. Schopnost pomoci zákazníkům vyznat se v široké nabídce Zalando je výhodou nejen pro samotné značky a zákazníky, ale také pro celý módní ekosystém. První kategorií, ve které byla firma schopna zákazníkům poradit, byla obuv: systém dokázal včas upozornit, že bota je příliš malá, nebo velká. Doporučení jsou založena na sběru dat a také zpětné vazbě od týmu modelů.
Zalando v číslech
V roce 2017 Zalando zvýšilo svůj obrat o více než 23,4 % na 4,5 miliard EUR. Více než 23 milionů aktivních zákazníků učinilo v tom samém roce více než 90,5 milionu objednávek. Společnost zaměstnává více než 15 000 lidí, z toho 6000 pracují na základně v Berlíně. Zalando plánuje v roce 2018 zvýšit počet zaměstnanců o 2000 a očekává nárůst svého obratu o 20-25 %, díky čemuž se stane jedničkou na evropském trhu s módou.
Zdroj: Zalando Corporate Communications
Praha, 2. července 2018