Jít na pivo nebo si ho otevřít večer u televize? Obchod nebo gastronomie? Jeden produkt a dva hlavní distribuční kanály, které se staly v posledních letech tvrdými konkurenty v boji o zákazníka. A jak se situace vyvíjí? Lahvové pivo si během posledních dvanácti měsíců dopřálo 53,6 % a točené 54,7 % dotázaných.
Podle průzkumu společnosti Median MML-TGI ČR 2014 3. a 4. kvartál (23. 06. 2014 – 14. 12. 2014) pilo pivo v období předcházejících 12 měsíců 66,7 % Čechů.
Nejčastěji pijí Češi světlé pivo, na druhém místě jsou piva s příchutí /radlery, následovány řezaným a tmavým pivem.
Z hlediska obsahu alkoholu je nejoblíbenější 10stupňové pivo, s odstupem následováno „dvanáctkou“ a „jedenáctkou“.
Lahvové pivo si během posledních dvanácti měsíců dopřálo 53,6 % dotázaných. A kolik lahví vypijeme za týden? Nejčastěji jsou to 1-2 piva, a to jak doma, tak v případě konzumace mimo domov. Nejoblíbenějšími značkami lahvového piva u českého spotřebitele jsou Gambrinus, Pilsner Urquell, Velkopopovický kozel, Staropramen a Krušovice.
Pivo v plechovce si v období minulých dvanácti měsíců dopřálo 22,9 % respondentů. Nejčastější frekvence konzumace je opět 1-2 piva za týden. Kategorii piva v plechovkách u zákazníků vedou podle Medianu Gambrinus, Pilsner Urquell, Gambrinus limetka & bezinka, Birell limetka & malina a Gambrinus řízný citrón.
Točené pivo si během posledních dvanácti měsíců dopřálo 54,7 % dotázaných. Nejčastěji jsou to 1-2 piva za týden. Pomyslnou TOP točeného piva vede Gambrinus, následují ho Pilsner Urquell, Svijany, Velkopopovický kozel a Radegast.
Detailní informace o vývoji českého trhu piva přinese rozsáhlý článek v květnovém vydání.
ek
Napsat komentář