Fashion Arena Prague Outlet si k desátému výročí nadělilo hned čtyři skvělé dárky: rekordních 2,7 milionu návštěvníků, 19 % meziroční růst tržeb, 16 % růst průměrné útraty a zvýšení prodeje zahraničním zákazníkům ze zemí mimo EU o více než polovinu.
V roce 2017 posílily obchodní portfolio další světové módní značky Karl Lagerfeld, Barbour a Odd Molly a byla také rozšířena nabídka restaurací a kaváren. Ještě více prémiových značek a doplňkových služeb chystá Fashion Arena Prague Outlet na rok 2018.
Jubilejní desátý rok provozu byl pro Fashion Arena Prague Outlet rekordní zejména počtem návštěvníků – do více než 100 zdejších obchodů jich přišlo přes 2,7 milionu. Zvýšená návštěvnost se promítla v 19 % růstu obratu a 16 % růstu průměrné útraty, která zde roste stabilně – u tuzemských zákazníků se v posledních pěti letech dokonce zdvojnásobila.
Fashion Arena Prague Outlet je také stále úspěšnější při oslovování mimopražských, a zejména zahraničních zákazníků. „Díky zlepšení dopravní dostupnosti z centra Prahy, úzké spolupráci s hotely, cestovními kancelářemi a rozšíření nabídky prémiových značek se nám daří oslovovat zahraniční návštěvníky přicházející ze zemí EU i mimo ni. Obrat u těchto zákazníků jsme meziročně zvýšili o více než o polovinu,“ říká ředitelka centra paní Lenka Čapková.
Trend potvrzují i data Tax Free Sales společností Global Blue a Premier Tax, které provozují službu TAX FREE přímo v areálu outletového centra. Vyplývá z nich, že Fashion Arena Prague Outlet meziročně zvýšila obrat v této kategorii o 55 % a ve srovnání s obchody v centru Prahy rostla v roce 2017 o 16 % rychleji – její popularita mezi zahraničními zákazníky tak stoupá vyšším tempem než v případě obchodů v centru. Obzvláště silný nárůst vedle ruské, izraelské či čínské klientely byl zaznamenán u velmi náročné klientely z arabských zemí, která rostla v letních měsících i o stovky procent vůči roku 2016.
Orientace na silné značky a skvělý zážitek
Provozovateli největšího tuzemského outletového centra, společnosti VIA Outlets, se vyplácí orientace na známé, silné i unikátní značky a skvělý zážitek z nakupování. V roce 2016 zde otevřely své obchody světoznámé značky Armani Outlet, Guess či Calvin Klein. V roce 2017 pak přibyly obchody Odd Molly, Karl Lagerfeld a Barbour. To, společně s již zmíněným zlepšováním dopravní obslužnosti z centra Prahy (přímá linka Fashion Bus jezdí z centra, z ulice Na Příkopě na kraji pěší zóny se zastávkou v Legerově ulici), rozšířením nabídky restaurací a kaváren, vybudováním nového dětského hřiště a výraznou modernizací objektu s celkovou investicí 400 milionů korun, zvyšuje atraktivitu a popularitu Fashion Arena Prague Outlet mezi tuzemskými i zahraničními zákazníky.
Značky jsou skutečnými partnery
Za úspěchem centra stojí i pravidelná a stále intenzivnější spolupráce managementu outletu s jednotlivými nájemci. Ta se promítá nejen do speciálních akcí pořádaných centrem, ale i do jejich cílené komunikace. „Atraktivními nabídkami aktuálního sortimentu stejně jako pravidelným rozšiřováním a zkvalitňování služeb se snažíme zvýšit spokojenost našich hostů. Naším cílem je udělat z návštěvy ve Fashion Arena Prague Outlet opravdu jedinečný zážitek a naši nájemci jsou nám v tom klíčovými partnery.“ dodává Lenka Čapková.
Zdroj: Fashion Arena Prague Outlet
Praha, 6. února 2018