V roce 2017 se Bonami podařilo vyrůst o 50 % ve srovnání s předchozím rokem a překonat tak plánovaný obratový cíl 700 milionů korun. Navíc je firma už čtvrtý rok v řadě zisková. E-shop s bytovými doplňky a nábytkem tak významně posiluje svoji pozici nejen v České republice, roste totiž i na dalších evropských trzích.
K růstu obratu přispěla mimo jiné úspěšná expanze do Rumunska, posílení segmentu nábytku a rozšíření skladových zásob. V roce 2018 chce Bonami překonat jednu miliardu a chystá se otevřít v Maďarsku.
Bonami v roce 2017 prodalo celkem 1,4 milionů kusů zboží ve 4 evropských zemích a zaznamenalo tak meziroční navýšení tržeb o 50 %. Za růstem společnosti stojí mimo jiné i úspěchy v zahraničí. Obratově roste ve všech čtyřech zemích (ČR, Slovensko, Polsko, Rumunsko), nejrychleji ale v Rumunsku, kam Bonami vstoupilo v roce 2016. „Podařila se nám sázka na rumunský trh, který už se v prvním roce podílí na celkovém obratu 10 %,“ potvrzuje David Šiška, CEO Bonami. „Plánujeme proto další zahraniční expanzi, tentokrát do Maďarska,” dodává.
Kromě expanze má Bonami k dosažení plánovaného obratu 1 mld. Kč v roce 2018 pomoci další významné navýšení skladových zásob k okamžitému odběru a rozšíření sortimentu, který pokryje všechny oblasti bydlení. Dále tak bude představovat nové produkty na trhu, kterých se jen v roce 2017 na Bonami objevilo přes sto tisíc.
Bonami se kromě prodeje bytových doplňků v posledních dvou letech zaměřuje na on-line prodej nábytku. „Tento segment se na obratu společnosti aktuálně podílí jednou třetinou a neustále roste. I proto se zaměřujeme na rozšíření nabídky nábytku, ale i na zkvalitnění služeb spojených s jeho prodejem. Už v lednu jsme například spustili službu výnos do patra jako první novinku roku 2018,” komentuje David Šiška.
Zdroj: Bonami
Praha, 26. ledna 2018