Ferrero Group s jejími dceřinými společnostmi („Ferrero“), globální cukrovinková skupina, dnes oznámila definitivní dohodu, podle níž od Nestlé získá americkou cukrovinkovou divizi za 2,8 miliardy dolarů v hotovosti. Obchod s cukrovinkami společnosti Nestlé v USA v roce 2016 dosáhl prodejů kolem 900 milionů dolarů.
Ferrero získá více než 20 amerických značek s bohatým dědictvím a silným povědomím, včetně ikonických čokoládových značek, jako jsou Butterfinger, BabyRuth, 100Grand, Raisinets, Wonka a exkluzivní právo na značku Crunch pro cukrovinky a určité kategorie v USA, stejně jako značky cukrovinek SweeTarts, LaffyTaffy a Nerds.
Touto transakcí se společnost Ferrero stane třetí největší cukrovinkovou společností na americkém trhu, kde je nejvíce známá díky dražé k osvěžení dechu Tic Tac, pralinkám Ferrero Rocher, lískooříškové pomazánce Nutella, značkám čokolády Fannie May a Harry London a výrobkům Ferrara Candy Company, která byla nedávno zakoupena dceřinou společností Ferrero a jejíž portfolio zahrnuje značky Trolli, Brach’s a Black Forest Gummies.
Ferrero získá výrobní závody společnosti Nestlé v USA v Bloomingtonu, Franklin Parku, Itasce a Illinois, zaměstnance spojené s danými cukrovinkami a bude pokračovat v provozu z kanceláří v Glendale v Kalifornii a také z ostatních stávajících poboček v Illinois a New Trikot.
Giovanni Ferrero, výkonný předseda Ferrero Group, uvedl: „Jsme velice rádi, že jsme získali cukrovinkovou divizi Nestlé v USA, která má vynikající portfolio ikonických značek s bohatou historií a obrovským povědomím. V kombinaci s již stávající přítomností společnosti Ferrero v USA, včetně nedávno získaných Fannie May Confections Brands a Ferrara Candy Company, budeme mít podstatně větší škálu výrobků vysoké kvality, kterou nabídneme zákazníkům v segmentech čokolády, cukrovinek a sezónních kategorií, a také úžasné nové možnosti růstu na největším světovém trhu s cukrovinkami. Těšíme se, až přivítáme talentovaný tým od Nestlé do společnosti Ferrero a na pokračující investici a rozvoj do všech našich výrobků a značek na tomto klíčovém, strategickém a atraktivním trhu.”
„Náš závazek poskytovat spotřebitelům a zákazníkům v Severní Americe přidanou hodnotu bude výrazně posílen tím, že do našeho portfolia přijdou takové vlivné značky cukrovinek a čokolády,“ uvedl CEO Ferrero Group Lapo Civiletti.
Transakce podléhá obvyklým uzavíracím podmínkám a regulačním schválením a očekává se, že se uzavře někdy na konci prvního čtvrtletí roku 2018.
Credit Suisse Securities, Davis Polk a Wardwell LLP a Lazard sloužily jako poradci společnosti Ferrero.
Zdroj: Ferrero
Praha, 19. ledna 2018