V průměru si česká domácnost pochutná téměř na 28 kilogramech sladkostí ročně.
Sladkosti jednoduše milujeme a podle spotřebitelských průzkumů nejsme ochotni se jich vzdát. Ačkoli příklon ke zdravějšímu životu přináší na trh i nejrůznější alternativy. Pro sladké dobroty míříme nejčastěji do hypermarketů a diskontů, kde nakupuje devět z deseti domácností.
Podle výsledků průzkumu trhu společnosti GfK metodou Spotřebitelského panelu se sladkosti (zahrnující čokoládové i nečokoládové cukrovinky) objevují v nákupním košíku prakticky každé české domácnosti.
Cukrovinky se nakupují i vícekrát týdně a v průměru si pochutná česká domácnost téměř na 28 kilogramech sladkostí ročně. Jeden průměrný nákupní košík české domácnosti by pak pro představu například obsahoval 300 g sušenek anebo 200 g tabulkové čokolády či 200 g bonbónů.
„Nejvyšší útraty měly domácnosti ve sledovaném období (červenec 2016 až červen 2017) za sušenky, následovaly tabulkové čokolády, čokoládové tyčinky, bonbony a pralinky. Za zmíněnými produktovými skupinami pak byly výdaje domácností za sezónní cukrovinky. V celkovém součtu měly nejvyšší celkové výdaje domácnosti za čokoládové cukrovinky v porovnání se sušenkami a nečokoládovými cukrovinkami,“ vysvětluje Jaroslava Brzáková, Consultant GfK Spotřebitelský panel.
Co mlsáme nejčastěji?
V případě cukrovinek utratí podle GfK české domácnosti více za značkové výrobky, výraznou výjimkou jsou piškoty – u tohoto sladkého sortimentu utratí za značkové produkty domácnosti méně v porovnání s privátními značkami. Celkové roční výdaje domácností v akcích jsou nadprůměrné v případě tabulkových čokolád, sušenek a čokoládových tyčinek.
Cukrovinky, jako kategorie, jsou charakteristické svojí pestrou nabídkou pro vánoční, velikonoční a také valentýnské období. Sváteční vánoční mlsání si dopřejí téměř tři čtvrtiny domácností a nákupu velikonočních sladkostí pak neodolají dvě třetiny domácností.
Tabulkové čokolády nakupovaly domácnosti (od července 2016 do června 2017) častěji během promocí téměř o více jak dva nákupy. Bonbony vložily během sledovaného období domácnosti do nákupního košíku téměř 20x, domácnosti s dětmi nakoupily v průměru více než 5 kg bonbónů, domácnosti bez dětí pak měly roční nákupní košík s bonbony přibližně o 1,7 kg lehčí.
Pralinky či bonboniéry se objevily v košících domácnosti v průměru 7x za rok. Výdaje domácností převažují za jednodruhové pralinky. Nejvíce se celkově za pralinky zaplatilo v hypermarketech, přičemž nákupní špička přichází v prosinci, kdy jsou v porovnání s ostatními měsíci v roce výdaje domácností za ně největší.
Bon Pari slaví v novém obalu
Dlouhodobě nejprodávanější ovocné tvrdé bonbony slaví letos čtyřicáté narozeniny. Kromě inovovaných obalů jsou nyní vyráběny pouze z přírodních ingrediencí, barveny jsou extrakty ze zeleniny a rostlin. „Bon Pari jsou naší bonbónovou klasikou. Jejich výroba se po čtyřicet let prakticky nezměnila,“ říká David Wurst, manažer značky Bon Pari a dodává: „Jejich výraznou, dlouhotrvající ovocnou chuť si lidé zamilovali. Jsme rádi, že jim je nyní můžeme přinášet bez umělých barviv a aromat.“ Receptura spočívá v kombinaci cukru a sirupu, díky čemuž bonbon nekrystalizuje a zůstane průhledný. V obchodech najde zákazník širokou nabídku barev i příchutí. Milovníky klasiky potěší Bon Pari Original, osvěžující jsou Bon Pari Šumivé a Ledové či Super Kyselé, nechybí varianty Bon Pari Třešeň, Citrus Mix nebo Lesní Směs.
Napsat komentář