Makro buduje zcela novou logistickou síť. Základním pilířem je polo-automatizovaný centrální sklad o ploše 50 000 m2 u Kozomína v severních Čechách, který Makro plánuje postupně otevírat v polovině roku 2018.
Makro se v rámci transformace od prodeje ke službám připravuje na budoucnost, kdy se přímá distribuce stane hlavním prodejním kanálem pro klíčové zákaznické skupiny v gastronomii a nezávislém maloobchodě.
Aktuálně tvoří přímá distribuce v Makro ČR 25 % v potravinách a předpokládá se, že i nadále poroste. „Přímá distribuce je jednoznačným trendem u našich zákazníků. Navíc dvě třetiny všech zákazníků ze segmentu gastronomie a nezávislého maloobchodu lze oslovit pouze prostřednictvím zavážky zboží,“ uvádí Guillaume Chêne, výkonný ředitel Makro ČR a dodává: „Transformace od prodeje ke službám je součástí obchodní strategie, kterou jsme přijali v loňském roce. Samostatné distribuční centrum a logistická síť nám dává možnost zásadně se na této cestě posunout, a být tak blíže našim zákazníkům.“
Stavba nového distribučního centra je velmi důležitým milníkem v rozvoji společnosti v České republice a ve střednědobém horizontu povede k vytvoření až 600 pracovních míst. Nábor nových zaměstnanců za konkurenceschopné mzdy již byl zahájen.
Nové distribuční centrum nabídne čtyři oddělené teplotní zóny pro centrální skladování zboží a 50 000 skladovacích pozic. Chladicí prostory budou pokrývat až 40 % plochy. Centrum bude fungovat nepřetržitě a obsluhováno bude manuálně i pomocí automatizovaných linek, přičemž velký důraz je kladen na ergonomii provozu.
Distribuční centrum bude expedovat zboží přímo zákazníkům v Praze a jejím okolí, kteří se rozhodnou využít distribuční služby, ale i velkoobchodním prodejnám Makro. Díky novým zařízením bude celý proces distribuční služby zahrnující vychystávání, konsolidaci a expedici objednávek mnohem efektivnější. Při optimálním řešení potrvá doručení objednaného zboží zákazníkovi v Praze do osmi hodin. Dále přinese optimalizace zásobování jednotlivých prodejen snížení požadavků na skladové zásoby a vyšší flexibilitu v objednávání. Zlepšené nastavení procesů omezí nadbytečnou manipulaci se zbožím a umožní zaměstnanců věnovat více času zákazníkům.
„Nové distribuční centrum pro nás znamená významnou diferenciaci na místním trhu přímé distribuce k zákazníkům. Tento krok zcela změní a zlepší naši dosavadní logistickou infrastrukturu,“ vysvětluje Guillaume Chêne a doplňuje: „Cílem je zajistit zákazníkům nejlepší distribuční služby na domácím trhu.“
Nový logistický objekt navíc optimalizuje tok zboží, zredukuje ekologickou zátěž a odlehčí dopravě. Podle odborníků na logistiku skupiny Metro by dopravní zatížení pojící se s dodávkami a zásobováním sítě Makro v České republice mělo klesnout o 67 %, což představuje 23,3 milionu kilometrů.
Nové distribuční centrum pro Makro ČR staví developerská společnost CTP v logistickém parku CTPark Prague North u dálnice D8. Vnitřní technologické řešení poloautomatických skladovacích a manipulačních linek zajišťuje německá společnost SSI SCHÄFER, která všechny komponenty vyrábí v Hranicích na Moravě.
Zdroj: MAKRO Cash & Carry
Praha, 2. listopadu 2017