KFC ve spolupráci se startupem DoDo nově doručuje objednávky zákazníkům v Brně. Od května také postupně pokrývá rozvozy území hlavního města Prahy a Plzně. KFC si od spolupráce slibuje zefektivnění služby KFC Rozvoz.
Čas doručení objednávky z KFC je dle ve většině případech do 30 minut, přičemž do tohoto limitu je zahrnuta i příprava jídla. Celý proces tak musí být maximálně efektivní. Startup DoDo proto speciálně pro KFC připravil rozhraní, ve kterém zaměstnanci mohou vidět statistiky doručování v reálném čase, a díky tomu celý proces lépe koordinovat.
„Celý proces se nám daří zvládnout i díky skvělé a rychlé práci zaměstnanců KFC, kteří mají stanovený limit 10 minut na celou přípravu jídla. Zbytek času pak zůstává na přepravu objednávek. Fungujeme na základě zón.
Praha je například rozdělená do dvanácti, Plzeň zase do tří. Každá oblast má svou restauraci a své kurýry, kteří ji obsluhují,“ upřesňuje fungování systému Michal Menšík, CEO DoDo.
Doručování v Plzni probíhalo zkušebně od začátku tohoto roku a došlo během něj k odladění celé infrastruktury. Od ostrého spuštění již plzeňské KFC zaznamenává desítky objednávek denně. Brno rozšiřuje kapacitu rozvozu v těchto dnech, Praha prošla testem od května a aktuálně probíhá další rozšíření. V Brně a Praze je průměr okolo stovky objednávek denně, v Praze jde však stále zatím jen o tři zapojené testovací restaurace, takže zájem ještě výrazně poroste.
„Poptávka po rozvozu hotových jídel je velká. V našich restauracích připravujeme jídlo z čerstvých surovin těsně před podáváním, proto můžeme zaručit jeho kvalitu a skvělou chuť. Tento přístup uplatňujeme i pro KFC Rozvoz, kdy většinu objednávek doručujeme do 30 minut, a tím garantujeme kvalitu a čerstvost objednaného jídla. Navíc tento čas doručení je na českém trhu unikátní, což dokládá dlouhodobě se zvyšující poptávka po naší službě,“ dodává Libor Hubík, AmRest KFC prezident pro ČR a Rakousko ze společnosti AmRest s.r.o.
Největší poptávka po rozvozu začíná s objednáváním obědů po desáté hodině a trvá zhruba do jedné hodiny odpolední. Od 16:00 zákazníci vybírají večeře, tato špička trvá do večerních hodin. Kapacity pro rozvoz se rozdělují dynamicky dle aktuálních potřeb a dle sofistikovaného systému. Průměrný čas doručení v rámci spolupráce se startupem DoDo v nejfrekventovanější pražské oblasti je 21 minut od objednání, přičemž tento čas zahrnuje i přípravu jídla.
DoDo má propracovaný systém logistiky. V Praze aktuálně disponuje více než 50 automobily a zhruba 150 kurýry. Jejich pohyb kompletně řídí mobilní aplikace napojená na systém provozoven jednotlivých KFC restaurací. I díky tomu jsou kurýři schopni dosáhnout garantovaného času doručení jídla do 30 minut od objednání.
Zdroj: PR agentura FYI Prague
Praha, 21. října 2017