IKEA Group oznamuje roční tržby ve výši 34,1 miliardy eur

Společnost IKEA Group oznámila celkové tržby za finanční rok 2017 ¹, které činily 34,1 miliardy eur (32,9 ²). S úpravou zohledňující změny kurzů to představuje nárůst tržeb o 3,8 %.

IKEA Group, největší prodejce z celého franšízového systému IKEA, vlastní a provozuje 355 obchodních domů ve 29 zemích. V uplynulém roce 149 000 zaměstnanců přivítalo v obchodních domech IKEA Group 817 milionů návštěvníků a webové stránky IKEA.com zaznamenaly více než 2,1 miliardy přístupů.

„Stabilní finanční situaci využijeme k tomu, abychom ještě lépe dokázali uspokojit potřeby zákazníků. Své první měsíce ve funkci ředitele společnosti jsem strávil návštěvami obchodních domů v různých zemích. Naslouchal jsem zaměstnancům i zákazníkům. Teď jsem ještě více přesvědčený, že jsme na správné cestě stát se pro naše zákazníky jasnou volbou,“ uvedl Jesper Brodin, od 1. září 2017 prezident a CEO IKEA Group (INGKA Holding B.V.).

Během uplynulého roku IKEA Group vylepšovala svou nabídku. To zahrnovalo nové uspořádání obchodních domů, kratší dodací lhůty a zdokonalenou distribuci. Cílem bylo oslovit více lidí a přinést jim dostupnou a bezproblémovou zkušenost s IKEA. Příkladem této přeměny IKEA Group je nedávný nákup TaskRabbit, platformy na poskytování služeb, která zákazníkům poskytuje flexibilnější a dostupnější služby.

„V rychle se měnícím maloobchodním prostředí se snažíme svým zákazníkům alespoň trochu ulehčit život. Chceme šířit naše hluboké znalosti toho, jak lidé žijí, a být zdrojem inspirace v tom, jak zařízení domácnosti může zlepšit život. Letos se zaměříme na obývací pokoje a v obchodních domech vylepšíme ty části, kde prezentujeme širokou škálu vybavení obývacích pokojů a jejich chytrých řešení,“ pokračuje Jesper Brodin.

IKEA Group pokračuje v investicích do toho, aby její činnost měla na životní prostředí pozitivní dopad. Díky posledním investicím ve Francii, Kanadě a Litvě se počet větrných turbín rozrostl na 415. To znamená, že IKEA Group nyní vlastní více větrných turbín než obchodních domů a přiblížila se svému cíli stát se energeticky soběstačnou společností. Do roku 2020 chce produkovat více energie z obnovitelných zdrojů, než kolik sama spotřebuje.

„Klíčovou oblastí našeho podnikání však stále zůstává totéž a naším cílem je vytvářet lepší každodenní život pro co nejvíce lidí. V posledních letech jsme se zaměřili na vytvoření co nejdostupnější nabídky. Začali jsme s digitální přeměnou prodeje, sledujeme také globální trendy, které ovlivňují náš život. Pozorujeme, že stále roste zájem o bytové zařízení, které je možné přizpůsobit individuálním potřebám. Našim úkolem je nabízet širokou škálu zboží za přijatelné ceny a vždy hledat trvale udržitelná řešení. To všechno vedlo k tomu, že v našem regionu za sebou máme další úspěšný rok 2017, kdy očekáváme zvýšení prodeje oproti finančnímu roku 2016 v Česku o 3 %, v Maďarsku o 13 % a na Slovensku o 4 %. U našich zákazníků také vidíme, že si stále více váží svého času a kvality výrobků. Proces digitalizace nám všem na této cestě nabízí řadu užitečných nástrojů. Také vkládáme velké úsilí do toho, abychom IKEA stále udrželi v očích lidí jako atraktivního zaměstnavatele, kde se všichni mohou rozvíjet a růst,“ doplňuje Marek Feltl, generální ředitel IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Podrobné finanční výsledky spolu s lokální zprávou o udržitelnosti a s plány pro region Česká republika, Maďarsko a Slovensko budou zveřejněny na začátku roku 2018.

  1. září 2016–31. srpna 2017
  2. Celkové prodeje za fiskální rok 2016

 

Zdroj: IKEA Česká republika

Praha, 11. října 2017