Společnost Mastercard udělila celkem 11 výročních ocenění za výjimečné projekty v oblasti platebních karet. Nejúspěšnějším partnerem Mastercard za rok 2016 se stala ČSOB, která si odnesla čtyři ceny. Slavnostní předání tradičních cen bylo vyvrcholením odpolední konference Mastercard, která se uskutečnila v prostorách Národního divadla.
„Uplynulý rok byl z pohledu produktů a inovací skutečně mimořádný. Vyznačoval se nástupem digitálních plateb, které mění stávající způsoby fungování obchodníků a propojování finančního světa s obsluhou zákazníka, rozšiřující se akceptací platebních karet a zájmem obcí a měst o tzv. smart řešení. Výběr nejlepších proto nebyl pro velké množství úspěšných projektů a kampaní vůbec snadný,“ uvedl generální ředitel Mastercard pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko Miroslav Lukeš.
ČSOB získala prestižní cenu Issuer 2016 za největší absolutní nárůst objemu transakcí na vydaných platebních kartách a Special Mention 2016 Issuer Commercial Product za největší absolutní nárůst objemu transakcí na vydaných kartách pro komerční použití. Dále uspěla s digitální peněženkou NaNákupy v kategorii Issuing Innovation 2016. Ocenění Acquiring Special Mention 2016 obdržela za aktivity zahrnující i inovativní použití karty jako vstupenky na festival nebo propagaci digitální peněženky Masterpass by Mastercard.
Ve dvou kategoriích byly uděleny dvě ceny. Acquiring Innovation 2016 získala Air Bank za mimořádný výkon při spuštění bezkontaktních bankomatů i UniCredit Banka – ta za rozvoj a implementaci samoobslužných platebních terminálů u společnosti rychlého občerstvení McDonald’s. Ocenění Advisors Special Mention 2016 pak bylo uděleno Moneta Money Bank a Komerční bance. V prvním případě za nejúspěšnější kampaň na prodej kreditních karet, ve druhém případě za aktivity podporující portfolio komerčních karet.
Držitelem ceny Acquirer 2016 se stala firma Global Payments, která měla největší absolutní narůst objemu karetních transakcí u obchodníků. Za mimořádný projekt v oblasti prémiového karetního portfolia si ocenění Premium Product Issuer 2016 odnesla Raiffeisenbank. Česká spořitelna získala cenu Marketing Campaing 2016 za spuštění průhledné kreditní karty a následnou kampaň.
Zdroj: Mastercard
Praha, 21. ledna 2017