Globální informační a analytická společnost Nielsen oznámila dokončení akvizice společnosti Repucom, která je světovým lídrem v oblasti měření a hodnocení sportovního zpravodajství. Touto akvizicí se Nielsen stává předním globálním poskytovatelem analytických a konzultačních služeb v rostoucím sportovním odvětví.
Globální výdaje za sportovní sponzoring se od roku 2010 téměř zdvojnásobily z 35 miliard USD na 60 miliard USD. V rámci akvizice Nielsen převezme od společnosti Repucom veškerá data, pracovní postupy, analytické nástroje i spolupráci s jejími klienty.
„Sport dokáže svojí silou vyburcovat a spojit spotřebitele, značky i inzerenty, což napomáhá každoročnímu růstu marketingové ekonomiky ve sportu“, vysvětluje Howard Appelbaum, prezident Nielsen Entertainment. „Naše akvizice společnosti Repucom je obrovským impulzem pro Nielsen. Touto kombinací dat a monitoringu posilujeme postavení našich klientů na trhu, zvyšujeme efektivitu jejich kampaní a spojujeme jejich značky s vášnivými sportovními fanoušky.“
Repucom vytvořil jednu z nejrozvinutějších metodologií měření sportovního zpravodajství. Jeho oceněné technologie na rozpoznávání loga a monitoring médií zaznamenávají více než 5,3 milionu hodin obsahu sportovního zpravodajství a 1,1 milionu rozhovorů ročně. Díky akvizici budou moci i klienti společnosti Nielsen využívat služeb Repucomu, včetně patentované metody QI Media Value, která monitoruje kvalitu zviditelňování značky.
Zakladatel společnosti Repucom, Paul Smith, dodává: „Tato akvizice je důležitým mezníkem pro celý sportovní marketing. Společnosti působící v oblasti sportu mají v současnosti mnohem sofistikovanější pohled na informace a svá rozhodnutí, kdysi založené na emocích, dnes opírají o komplexní data.“
Zdroj: Nielsen Holdings PLC
Praha, 24. června 2016