Úspěšná firma se vyvíjí se svými zákazníky

Nároky na péči o firemní prostředí se zvyšují

LORIKA CZ je rodinná firma, která roste se svými zákazníky.

Její portfolio zahrnuje kromě vybavení pro průmyslovou a personální hygienu také speciální pracovní židle pro zdravé sezení, pokladní systémy a nově i vůně pro provonění veřejných i soukromých prostor.

O nejdůležitějších milnících v historii společnosti a nových oblastech podnikání hovořila Michaela Krištofová Hanusová, manažerka rozvoje.

Společnost LORIKA CZ začínala s rozvozem dezinfekcí nemocnicím. Dnes má několik poboček, obchodní partnery na Tchaj-wanu, v Malajsii a Číně a její portfolio je až nezvykle pestré. Co stojí za tímto úspěchem?

Firma začínala v roce 1993 s prodejem dezinfekčních prostředků a podle poptávky zákazníků se sortiment měnil přes personální hygienu až k průmyslové. Od začátku se orientovala především na B2B segment. Ze začátku se prodávaly čisticí prostředky a dezinfekce. Jedním z velkých zákazníků tehdy byly nemocnice. Postupem času však nemocnice začaly špatně platit a firma se musela rozhodovat, jakým směrem se dále orientovat. Rozšířila nabídku o personální a průmyslovou hygienu pro firmy.

Naše portfolio se rozšiřuje podle toho, co naši zákazníci potřebují. Zákazníky dnes máme v automobilovém průmyslu a mezi jeho subdodavateli, ale i v potravinářském a elektrotechnickém průmyslu. Mezi našimi zákazníky jsou také distributoři, kteří zásobují úklidové firmy a maloobchodní síť.

Jak se mění požadavky zákazníků, co vše jim nabízíte? Které produkty jsou pro podnikání firmy stěžejní?

Základem byznysu firmy jsou průmyslové utěrky, ergonomické pracovní židle, produkty do čistých prostor / cleanroom (utěrky, čisticí tyčinky, rukavice a jiné ochranné pracovní pomůcky, atd.).

U průmyslových utěrek máme potravinářský atest, který je pro použití v této oblasti nezbytný.

V poslední době se naše portfolio rozšířilo o „vonný program“ a služby v oblasti scent marketingu.

Vedle prodeje zavedených značek máte v portfoliu také řadu výrobků pod vlastní značkou Arioso. Co vedlo firmu k rozhodnutí jít cestou privátní značky?

Od roku 1995 spolupracujeme se společností Kimberly-Clark. Dodáváme sanitární techniku, zásobníky ručníků, náplně do sanity, industriální krémy, nabízíme i chemii.

S rostoucí konkurencí na distribučním trhu jsme se postupně rozhodli spolupracovat s více obchodními partnery a uvažovat o výrobě produktů pod vlastní značkou. Jde o produkty, za kterými si stojíme. Víme, kde a kdo je vyrábí. Našimi výrobními partnery jsou firmy jak v Evropě, tak v Asii, kde jsme navázali spolupráci v roce 2008.

Na Tchaj-wanu máme partnery pro sanitární techniku, v Malajsii pro nás vyrábějí speciální pracovní rukavice, máme partnery také v Číně, kde se vyrábí speciální produkty, například utěrky nebo swaby (speciální čisticí tyčinky), které se používají v čistých prostorech, tzv. cleanroomech.

Jak rozvíjíte portfolio privátní značky a jak vybíráte výrobce?

Za mnoho nápadů vděčíme našim zákazníkům. Tím, že jsou nároky na kvalitu a čistotu ve výrobních společnostech vyšší, vznikají i nové potřeby a požadavky. V případě zajímavé poptávky výrobku, který má potenciál i u jiných zákazníků, hledáme požadovaný produkt u našich zahraničních partnerů nebo ho necháme vyrobit podle zadání zákazníka.

Jednou ročně jezdíme do Asie navštívit naše obchodní partnery a prohloubit obchodní vztahy, které jsou dnes na velmi přátelské bázi. Vidíme výrobu, pracovníky i to, jakým způsobem a za jakých podmínek se výrobky pod naší značkou vyrábějí. Konzultujeme trendy ve světě, abychom věděli, o co by mohli mít zákazníci zájem.

Nechceme jen výrobky na dálku nakupovat, chceme se s těmi lidmi osobně setkávat, vidět, že pracují způsobem, se kterým se můžeme osobně ztotožnit. Tím, že známe své partnery a pravidelně je navštěvujeme, předcházíme rizikům spojeným se zneužíváním dětské pracovní síly, špatnými pracovními podmínkami v těchto firmách apod.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v květnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.