Tržby IKEA v Česku vzrostly o 3,7 %, letos otevře další plánovací studio a investuje do obchodních domů

IKEA v uplynulém finančním roce utržila 12,6 miliard Kč, což je v meziročním srovnání o 3,7 % více. Podíl online prodejů na tržbách se zvýšil o 14,8 % a celkově představuje už více než čtvrtinu (27,1 %). V novém roce bude IKEA investovat do modernizace obchodních domů s důrazem na udržitelnost a zaměří se na rozvoj služeb. Prioritou zůstává i cenová dostupnost.

IKEA od září 2023 zlevnila na českém trhu v několika vlnách už 70 procent svého sortimentu, a to v průměru o 19 procent. „Těší nás, že naši zákazníci tento krok ocenili, což se odrazilo na prodejích. Výrobků s novou nižší cenou jsme v uplynulém finančním roce prodali v průměru o 20 procent více. V naší misi být cenově dostupní pro co nejvíce zákazníků pokračujeme i v novém roce. V lednu jsme zlevnili dalších více než 350 výrobků,“ oznámil David McCabe, generální ředitel IKEA Česká republika a Maďarsko.

Novou nižší cenu tak nově dostalo např. i vnitřní vybavení skříňových systémů PAX (KOMPLEMENT), organizátory SKUBB nebo skleněné nádoby na potraviny IKEA 365+.

Nové plánovací studio i udržitelnější obchodní domy

Pokračovat bude rozvoj plánovacích studií, která IKEA v současné době provozuje v Praze na Chodově, Hradci Králové, Českých Budějovicích a Olomouci. V minulém finančním roce jejich služeb využilo přes 10 tisíc zákazníků. „Plánovací studia nám umožňují být blíže našim zákazníkům i v regionech, kde nemáme obchodní domy. Letos chceme v Česku otevřít další studio, o jehož lokalitě aktuálně jednáme,“ prozradil McCabe.

IKEA v tomto finančním roce bude investovat i do svých obchodních domů, aby jejich provoz byl energeticky úspornější a celkově udržitelnější. Solární panely, tepelná čerpadla a další technologie, které už fungují v Brně, tak postupně dostanou i ostatní obchodní domy v Praze na Černém Mostě, Zličíně a v Ostravě.

Rozšíření služeb čeká externí výdejní sklady, kde si zákazníci vyzvedávají některé vybrané výrobky, jako jsou např. kuchyně nebo skříně. Nově budou sloužit jako standardní výdejní místa a zákazníci si v nich budou moct vyzvedávat kompletní objednávky. Např. při využití externího skladu v Hostivici tak nebudou muset zajíždět do Prahy na Zličín.

Nového kamenného výdejního místa se dočkají Karlovy Vary, ve kterých dosud fungovalo mobilní výdejní místo. Zákazníkům budek dispozici v únoru v nákupním centru Shopland Fontána.

Nové služby a akce online i offline

Od března do konce května bude pokračovat úspěšná akce Šťastný pátek. Členové IKEA Family se mohou těšit na vybraná hlavní jídla v restauraci za poloviční cenu a slevový kupon v hodnotě 100 Kč, který bude možné využít v obchodním domě ve stejný den při nákupu nad 500 Kč.

IKEA také nadále zlepšuje zákaznickou zkušenost napříč všemi prodejními kanály. V aplikaci IKEA pro mobilní zařízení spustí službu Kompass, která zákazníkům pomůže, aby na prodejní ploše rychle a snadno našli výrobek, který hledají.

Hlavním tématem pro aktuální finanční rok je pro IKEA lepší spánek, ke kterému se snaží zákazníkům pomoct prostřednictvím svého sortimentu. Letos chce představit recyklační program pro polštáře a přikrývky. Zákazník, který přinese svůj starý polštář nebo přikrývku do obchodního domu, dostane slevu na nákup nového vybavení, s jehož výběrem dle individuálních potřeb mu pomůžou odborníci z oddělení ložnic. Staré polštáře a přikrývky pak IKEA recykluje a použije při výrobě nových.

„Čím dál více lidí se zajímá o to, jak mohou zlepšit svůj spánek, který je klíčový pro zdraví a psychickou pohodu. Spánku se nemáme bát, ale máme se na něj těšit. Jsme rádi, že jim k tomu díky svým mnohaletým znalostem a zkušenostem můžeme pomáhat. Od začátku finančního roku pozorujeme rostoucí prodeje sortimentu pro spánek,“ uzavírá David McCabe.

IKEA Česká republika – finanční rok 2024 v číslech
(1. září 2023–31. srpna 2024)

Tržby                                                           12,6 mil. Kč
Podíl online prodejů na tržbách               27,1 %
Návštěvníků obchodních domů                9,2 mil.
Členů IKEA Family                                      1,94 mil.
Prodaných kuchyní denně                         80
Prodaných postelí denně                           284
Prodaných pohovek denně                       104
Podíl IKEA Food na tržbách                      6,5 %
Prodaných kuliček                                      2 mil.
Druhý život nábytku (prodaných ks)       10 405
Zákazníků plánovacích studií                    10 249

 

Zdroj: IKEA Česká republika s.r.o.

Praha, 3. února 2025