Lidl spouští provoz nového automatu na zpětný odběr PET lahví a plechovek v Praze 11

Společnost Lidl Česká republika pokračuje v rozšiřování svého projektu zpětného odběru PET lahví a plechovek. Aktuálně spustil testovací provoz prvního samostatně stojícího automatu pro vracení těchto obalů v prodejně OC Opatovská v Praze 11. Projekt, který je součástí strategie REset Plastic, umožňuje zákazníkům vracet libovolné PET lahve a plechovky bez nutnosti nákupu dalších produktů. Od začátku projektu v únoru 2023 se podařilo sesbírat více než 820 tisíc obalů v osmi prodejnách po celé České republice.

Nový automat na vracení obalů je k dispozici od ledna letošního roku a představuje možné řešení pro nestandardní prodejny s omezenými prostory v zázemí.  Limitované prostory totiž neumožňují zavedení standardní technologie pro výkup všech vratných obalů na jednom místě. K vracení PET lahví a plechovek mohou tento automat v rámci testovacího provozu využít zákazníci prodejny OC Opatovská. Stávající automat na vratné sklo, který je v prodejně od jejího otevření, zůstane na svém místě, a i nadále bude vykupovat skleněné lahve a přepravky na pivo. Dohromady tak budou v prodejně dvě místa pro výkup obalů.

Projekt je součástí širší iniciativy REset Plastic, kterou prosazuje skupina Schwarz, do níž Lidl patří, a která se zaměřuje na dlouhodobou minimalizaci plastového odpadu. Automat umožňuje zákazníkům vracet všechny nesešlápnuté PET lahve a plechovky, které jsou běžně prodávány v České republice, a to navíc bez ohledu na místo nákupu. Zákazníci nejsou nuceni k nákupu dalších produktů a celý proces je navržen s důrazem na pohodlí a snadnost využití. Zároveň pak při vrácení alespoň 6 PET lahví či plechovek v jakékoliv kombinaci získají slevu na vybrané produkty, což je motivuje k dalšímu vracení obalů.

Projekt odstartoval v únoru 2023 ve třech tuzemských prodejnách a postupně se rozšířil do osmi poboček po celé zemi, kde nyní využívá pokročilejší technologie. Tato služba se od zákazníků dočkala pozitivní odezvy a od té doby bylo již vráceno více než 820 tisíc obalů. V jednotlivých prodejnách se týdně sesbírá až 3 000 obalů, což je důkazem toho, že zájem o tuto službu stále stoupá. „Z výsledků ankety víme, že až 37 % zákazníků vrací nápojové obaly alespoň jednou týdně a 13 % dokonce častěji. Věříme, že zálohový systém je klíčem k efektivnímu sběru a opakovanému využívání materiálů, což umožní staré lahve přetvářet na nové. Naším cílem je prostřednictvím pilotního sběru PET lahví a plechovek umožnit zákazníkům seznámit se s počátečními kroky budoucího zálohování a představit jim klíčové principy tohoto systému,“ uvedla mluvčí společnosti Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková.

 

Zdroj: Lidl

Praha, 29. ledna 2025