Stovky produktů vyráběných přímo ve Francii ze surovin francouzských farmářů. Receptury určené přímo pro francouzského zákazníka. Kvalitní drogistické zboží za bezkonkurenční ceny. Produkty jednoho z nejstarších prodejců potravin ve Francii, Casino Group, míří do Česka. Výrobky privátních značek jako Casino, Naturalia nebo Monoprix českým zákazníkům exkluzivně představí online supermarket Košík.cz.
Z pohledu kvality i receptury patří vyjmenované privátní značky k tomu nejlepšímu, co je ve Francii možné koupit. Složení respektují nejnovější nutriční trendy a jsou pravidelně upravována. Výrobci využívají velice často lokální dodavatele a mají přísnou normu na kvalitu surovin včetně odmítání dvojího složení. A důvěru spotřebitelů si nedovolí zradit: Například Casino je jednou z nejstarších nepřetržitě prodávaných privátních značek na světě s historií sahající do roku 1901 a opakovaně vychází ve spotřebitelských testech jako nejchutnější privátní značka.
V Košíku nové značky rozšíří především segment prémiových a kvalitních mainstreamových kategorií. Doplní jeho vlastní značku Authentic a privátní značky Makro. V řadě kategorií však budou konkurovat běžným, denně kupovaným potravinám i drogerii s příslibem nejlepší kvality v dané cenové hladině. V první fázi si budou zákazníci vybírat z více než 350 produktů v desítkách kategorií čerstvých i trvanlivých potravin pro každodenní potřeby domácnosti od mléčných výrobků, těstovin a olejů až po speciality francouzské kuchyně.
„Češi poznají dobré potraviny a my jim jdeme přivézt ty nejlepší značky pro běžnou domácnost, které se v Evropě dají sehnat. Francie je známá svým tlakem na kvalitu, zákazník tu má historicky velice silnou pozici. A je to znát. V chuti, kvalitě i přístupu jednotlivých výrobců,“ zmiňuje Klára Tanzerová, šéfka marketingu Košík.cz. „Po dlouhé době se v Česku ve velkém zpřístupní značky, kvůli kterým museli lidé cestovat daleko přes hranice. A nejlepší na tom je, že na ceně to zákazník nepocítí.“
Jaké značky Košík na český trh přináší?
Casino – nejchutnější potraviny z Francie
již v prodeji, sortiment bude rozšiřován
Casino se svou historií od roku 1901 patří ve Francii k pojmům. Denně prodá 1 milion svých produktů a jedenáct po sobě jdoucích let je ve Francii považována mezi spotřebiteli za nejchutnější značku. Její receptury byly navíc v posledních letech vylepšeny tak, aby reagovaly na nejnovější nutriční poznatky – zmizela z nich například přebytečná sůl nebo veškerý frukózovo-glukózový sirup.
Naturalia – to zaručeně nejlepší nejen na Košíku
bude v nabídce do konce roku 2024
Desítky let dlouhá tradice, řemeslo dotažené k dokonalosti a nekompromisní důraz na přírodní bio produkty. Lokální suroviny a v Česku obtížně představitelný tlak na kvalitu, který dělá ze značky Naturalia „crème de la crème“ francouzských prémiových značek. Košík o ní otevřeně mluví jako to tom nejlepším, co si může nově domácnost běžně koupit v Česku.
Monoprix – běžné věci s nadstandardní kvalitou
již v prodeji, sortiment bude rozšiřován
Heslo značky Monoprix je „lépe jíst, lépe žít“. Vyznačuje se velice širokým sortimentem potravin i potřeb pro domácnost. Zahrnuje vše od vysoce kvalitních surovin za skvělou cenu po jednotlivé, pečlivě připravené produkty s vlastními recepturami.
Zahraniční kvalita už dávno není drahá
Košík na řadě příkladů ukazuje, že zahraniční kvalita rozhodně nemusí být drahá. Tablety do myčky Casino, které momentálně začal prodávat, patří s cenou 2,97 korun za dávku k nejlevnějším, které Košík nabízí. Dijonská hořčice Monoprix přímo z Francie, určená pro francouzský trh, je levnější než ta ze střední Evropy. A podobně je to například s omáčkami, snídaňovými cereáliemi a desítkami dalších produktů.
Se závazkem „Neplýtvat!“
Etický kodex značek se kromě složení promítá ještě v dalších aspektech. Produkty mají například zodpovědný přístup k obalům. Od ekologických certifikací po zásadu, že obal nesmí zkreslovat skutečnou velikost výrobku. Klíčový je však také princip neplýtvání, se kterým francouzské supermarkety pečlivě pracují. A na to Košík navazuje.
„Značky Casino Group velice dobře znají cenu pečlivě vybíraných surovin. Aby se například z měsíce zrajícího farmářského sýru nebo pečlivě lisovaného oleje stal potravinový odpad, to nepřichází v úvahu,“ zmiňuje Klára Tanzerová. „A stejnou cestou chceme jít také my.“
Košík proto poprvé využije takzvaný sezonní model prodeje. Každý měsíc nabídne jen přesně určené množství produktů, které bude navyšovat v době hlavních nákupních špiček. V jednotlivých regionech začne zboží nabízet postupně, na základě reálné poptávky. Množství pak bude navyšovat na základě dialogu se zákazníky.
„Společně se zákazníky se postaráme o to, aby kvalitní práce farmářů nepřišla nazmar. A postupně – tak jako francouzské značky – dojdeme se zákazníky ke shodě, že občas je fajn nemít všechno hned a na ty nejlepší věci si klidně chvíli počkat,“ zakončuje Klára Tanzerová.
Zdroj: FYI Prague
Praha, 3. prosince 2024