KFC slaví 30 let na českém trhu otevřením nové vlajkové restaurace v Praze

KFC, největší řetězec restaurací s rychlou obsluhou v Česku, při příležitosti 30. výročí na českém trhu otevírá na Václavském náměstí v Praze první vlajkovou restauraci svého druhu v Evropě. Nová pobočka, umístěná symbolicky v blízkosti první restaurace KFC z roku 1994, představuje inovativní koncept spojující moderní technologie, příjemné prostředí a výjimečný zákaznický zážitek. Pod křídly společnosti AmRest značka KFC nadále roste a upevňuje svou pozici lídra v segmentu rychlého občerstvení.

Tato pobočka je pro nás symbolem úspěchu a také toho, jaký obrovský kus cesty jsme v KFC ušli. Těší nás, že i po tolika letech můžeme zákazníkům nabízet stále něco nového, včetně ještě lepších zážitků spojených s návštěvou našich restaurací,“ říká Ivana Makalová Dlouhá, ředitelka KFC pro Českou republiku a Rakousko.

Jde o největší restauraci KFC v České republice. Na ploše 766 m2 nabídne až 152 míst k sezení. Jde také o první restauraci KFC, která sídlí v historické budově. V interiéru pobočky citlivě propojují moderní designové prvky s těmi původními, které se ve stylu art deco zachovaly dodnes.

Kromě designu je ale nová restaurace synonymem pro udržitelnost a také inovace. Všechny světelné instalace jsou energeticky úsporné, což přispívá ke snížení spotřeby energie. Také veškerý nábytek a dveře jsou z udržitelných zdrojů, vyrobené s ohledem na ekologii a navrženy tak, aby je bylo možné znovu použít nebo recyklovat. Unikátem je i nová služba table service. Hosté si mohou objednávat prostřednictvím aplikace či kiosků a obsluha jim jídlo donese pohodlně až ke stolu.

Pod křídly AmRest

KFC v Česku každoročně obslouží tisíce zákazníků a dlouhodobě upevňuje svou pozici lovebrandu. Potvrzují to rostoucí tržby, které jsou významnou součástí výsledků vlastníka restaurací, společnosti AmRest. Podle dat společnosti AmRest tržby v segmentu rychlého občerstvení v Česku rostou každoročně v desítkách procent. „Právě díky silnému partnerství s naší mateřskou společností můžeme v KFC rychle reagovat na měnící se preference zákazníků, zavádět další inovace a rozšiřovat síť poboček i do nových formátů,“ doplňuje Makalová Dlouhá. Minulý rok obsloužili v českých restauracích 25 milionů zákazníků. Během letošního roku už je to téměř 27 milionů zákazníků. Také v příštím roce KFC počítá se zhruba 8-9% nárůstem.

Kiosky, pokladna nebo rozvoz?

KFC jde s dobou a dlouhodobě investuje do digitálních inovací. Příkladem jsou samoobslužné kiosky, které jsou dnes instalovány na všech 129 restauracích. V tomto roce přes ně prošla už polovina objednávek a oblíbenost této formy objednávky i nadále stoupá. Pro zákazníky, kteří mají rádi tradiční způsob objednání, jsou samozřejmě k dispozici také klasické pokladny s milou obsluhou (40 %).  „Novinkou v naší vlajkové restauraci je již zmíněná služba table service. Jídlo si zákazníci objednají od stolu a my se postaráme o zbytek. Čerstvé kuřecí pochoutky jim doneseme přímo k jejich stolu, aby si mohli užít své jídlo v klidu a bez starostí,“ upřesňuje Makalová Dlouhá. Zavedenou a oblíbenou službou je KFC Rozvoz, na jejímž kontě je kolem 10 % objednávek. Aktuálně lze KFC Rozvoz využít na 113 restauracích ve 42 městech. Jeden z nejsilnějších dnů z celého roku je tradičně 1. leden, ale i podzimní sváteční dny.

Spolehlivý zaměstnavatel

KFC je odpovědným zaměstnavatelem s více než 7000 zaměstnanci v ČR, kde rovné podmínky v platovém ohodnocení a rozvoj kariérního růstu patří mezi klíčové priority. „S takovým počtem zaměstnanců přichází také velká zodpovědnost. Toho jsme si v KFC vědomi. Snažíme se vytvářet takové podmínky, aby se u nás zaměstnanci cítili dobře. A zároveň měli dostatek příležitostí pro svůj osobní i kariérní růst,“ doplňuje Makalová Dlouhá.  Její slova potvrzuje i fakt, že většina manažerů v KFC (85 %) byla povýšena interně. Společnost podporuje diverzitu a genderovou rovnost – z celkového počtu zaměstnanců tvoří ženy více než polovinu (54 %), což je v gastronomii nadprůměr. Na vedoucích pozicích je tento rozdíl také ve prospěch žen (55 %). Zaměstnání v KFC našli také lidé ze zahraničí, včetně Ukrajiny, Indie a dalších zemí.

Lídr na trhu

„Na český trh jsme vstoupili před 30 lety a od té doby si naše kuřecí pochoutky získaly srdce mnoha zákazníků. S jasnou ambicí být jedničkou v oblasti rychlého občerstvení pokračujeme dál,“ uvádí Ivana Makalová Dlouhá, ředitelka KFC pro Česko a Rakousko. Letošní rok KFC plánuje další expanzi nejen ve velkých i menších městech. Zaměří se na udržitelnost a péči o zaměstnance, protože právě oni jsou srdcem značky KFC. „A vždy budeme dělat to, co umíme nejlépe – křupavé kuřecí speciality z čerstvého masa,“ uzavírá Makalová Dlouhá.

 

Zdroj: AC&C Public Relations, s.r.o.

Praha, 15. listopadu 2024