Košík lze objednat i na Zlatých píscích u Černého moře

Online supermarket Košík.cz posiluje v Bulharsku. Po Sofii a Plovdivu – dvou největších bulharských městech, se vydal také do toho třetího, oblíbeného letního letoviska Varna. Pokrývá tak zhruba 35 % domácností z celého bulharského trhu.

Nové rozšíření se netýká jen samotné Varny, která má zhruba 340 tisíc obyvatel, ale i okolní aglomerace. Tedy především sousedících měst Aksakovo a Ignatievo. Obsloužený bude také desítky kilometrů široký pás pobřeží Černého moře včetně Čechům známého letoviska Zlaté písky. Směrem na západ pak závozová oblast pokryje vzdálenost zhruba 40 kilometrů od moře. Díky expanzi může služby Košíku, respektive Kolichky v Bulharsku využívat už celých 35 % obyvatel, tedy zhruba 2,3 milionů Bulharů.

I ve Varně se Kolichka opírá o strategické partnerství se společností Metro. Nabízí díky tomu výběr z více než 10 000 položek včetně produktů od lokálních výrobců a dodavatelů, bio a speciálních potravin nebo široké nabídky čerstvého masa. Podobně jako v Česku, také v Bulharsku se Kolichka profiluje především přes šíři výběru, čerstvost a pohodlí. Domácnosti, které nakupují online vůbec poprvé, chce přesvědčit mimo jiné přípravou nákupu. Ta probíhá stejně, jako když nakupuje samotný zákazník – tedy výběrem zboží přímo z prodejní plochy.

„Pro Kolichku je to velká chvíle. Varna má oproti Sofii a Plovdivu svá zásadní specifika. Kromě toho, že se můžeme stát důležitou součástí lokálního retailového trhu, který je specificky orientovaný na turistický ruch, stane se pro nás Varna také výkladní skříní pro domácnosti z hlavního města, které sem jezdí na dovolenou,“ zmiňuje Robert Brejc, ředitel mezinárodní expanze online supermarketu Košík.cz. Ten zároveň připomíná, jak široce je nyní Košík rozkročen – od nejzápadnějšího cípu, kam jeho služba dosahuje – tedy Karlovarského kraje – je to do Varny coby nejvýchodnějšího bodu celých 1 400 kilometrů.

Také v Bulharsku se logistika Košíku, respektive Kolichky opírá o logistickou službu DODO. Ve spolupráci s ní chce Kolichka místní domácnosti zaujmout především nízkou cenou za doručení nákupu a standardem, který je v lokálním měřítku zcela neobvyklý. Například možností sledovat kurýra s nákupem na mapě v reálném čase.

„Celá logistika Kolichky bude stát vysoko nad standardem bulharského trhu. Ten je navíc specifický například tím, že ve většině měst má výrazně komplikovanější dopravní situaci, než je v Česku nebo na Slovensku zvykem. Nicméně díky našemu know-how a technologii, která za naší službou stojí, dokážeme doručovat nákupy načas, a to vždy v hodinových slotech, které si předem sám volí každý zákazník,“ uvádí Ivo Velíšek, ředitel technologicko-logistické společnosti DODO pro Českou republiku, Slovensko a Bulharsko. „Už teď vidíme, jak zásadní roli to v budování značky Kolichka na bulharském trhu má.“

Nákup si na Košíku budou moci na svou dovolenou objednat také Češi. Košík počítá s možností doručovat přímo do penzionů, apartmánů anebo kempů. Zákazníci si však zatím budou muset vytvořit samostatný login a spokojit se s nabídkou v bulharštině.

 

Zdroj: FYI Prague

Praha, 14. července 2024