Obchodníci musí dokazovat originalitu nabízeného zboží

Z pozice jedné z největších evropských e-commerce platforem klade Allegro bezpečnost a pohodlí svých zákazníků na první místo. Proto nyní zavádí nová pravidla týkající se prodeje výrobků vybraných značek. Ty musí všichni registrovaní obchodníci v období od 17. června do 2. září přijmout, chtějí-li deklarovat originalitu značek, které na tržišti spotřebitelům nabízejí.

Data společnosti Allegro ukazují, že více než 91 % zákazníků se při nákupu na její platformě cítí bezpečně. Tržiště však nezahálí a v rámci dalšího budování důvěry nejen spotřebitelů, ale také prodejců, zavádí nový komplex bezpečnostních opatření. V poslední době totiž zintenzivnilo boj proti padělaným výrobkům i nekalé konkurenci.

Nepravost bude trestána nejprve zastavením prodeje, následně pokutou

Nově zavedené změny mají za úkol primárně chránit práva zákazníků a zároveň vytvářet tržiště založené na rovné a poctivé obchodní konkurenci. Všichni prodejci, kteří chtějí na marketplace nabízet výrobky vybraných značek, tak musí podmínky dostupné od 17. června přijmout a zavázat se, že budou prodávat pouze originální zboží. Pokud bude platformě nahlášeno jakékoliv porušení, Allegro nově přidané výrobky dotčených značek nejprve zablokuje, v případě druhého a třetího porušení pak může konkrétnímu prodejci uložit finanční sankci. Zákazníci tak mají jistotu, že veškeré nabídky od více než 1000 oblíbených značek pocházejí od obchodníků, kteří požadavky programu skutečně dodržují a prodávají tedy pouze pravé výrobky.

Naším cílem je zajistit na jedné straně profesionální a férové podmínky pro obchodníky a zároveň bezpečnou a pohodlnou platformu pro zákazníky na straně druhé. Nabízíme proto řadu nástrojů podporujících podnikání a spolu s tím i množství řešení, která dále zlepšují nákupní zkušenost zákazníků,“ komentuje Bogna Niklasiewicz, Trust & Safety Director ve společnosti Allegro, a dodává: „Již delší dobu podnikáme kroky k eliminaci padělků, například blokujeme nabídky značkového zboží doručovaného ze zemí mimo Evropský hospodářský prostor a rovněž odstraňujeme klíčové značky zasílané do Česka z míst mimo EHP. Tato opatření budeme rozšiřovat a zavádět i v dalších zemích. Nové regulace nám navíc umožní nabídky vybraných značek blokovat, zjistíme-li, že jde o padělky.“

Všechny tyto změny jsou součástí vylepšení již známého programu Allegro Protect, který spotřebitelům zajišťuje bezpečné nakupování. Program zaručuje kompenzaci v případě problémů s objednávkou, poskytuje pomoc při komunikaci s obchodníky a nabízí vrácení peněz do 48 hodin od kladného vyřešení konkrétního případu.

Seznam všech značek, kterých se nové předpisy týkají, je k dispozici zde. Další podrobnosti o změnách lze nalézt na tomto odkazu.

 

Zdroj: FYI Prague

Praha, 3. července 2024