Česká firma dodala do obchodů řetězce dm v Německu bezobalové řešení

Česká společnost Miwa dodala do obchodů řetězce dm-drogerie markt v Německu moduly minimalizující obalové odpady při prodeji nejrůznějších sypkých potravinářských produktů typu těstovin, rýže, müsli, vloček, oříšků či mandlí. Bezobalové stěny Miwa se během února a března 2024 otevřou v 15 obchodech dm v německých spolkových zemích Dolní Sasko, Severní Porýní-Vestfálsko a Hesensko, kde proběhne jejich pilotní provoz. České obchody řetězce dm zatím podobnými bezobalovými moduly nedisponují, v Česku je nabízí v některých obchodech například řetězec Albert.

„Podle obratu největší německý drogistický řetězec dm-drogerie markt je pro nás po nedávném zahájení spolupráce s Rewe již druhým významným klientem v Německu, kam dodáváme své řešení pro minimalizaci obalů. Právě pro zákazníky dm jsou hodně důležité kvalitní potraviny i udržitelnost, a jsou tak pro nás ideální cílovou skupinou. Spolupráce s dm je pro nás zároveň zatím největším pilotním projektem, který jsme doposud realizovali,“ říká výkonný ředitel společnosti Miwa Mirek Lizec.

„Jedním z našich cílů v řetězci dm-drogerie markt je minimalizovat množství obalů. Ostatně nejlepší obalový materiál je takový, který nikdy nevznikne, a nemusí se tak následně ani recyklovat. A nejjednodušší cestou, jak zmenšit množství obalových odpadů, je nabízet naše produkty nebalené. Představení těchto nových nákupních modulů dmBio je proto dalším logickým krokem, který nám přinese zkušenosti v bezobalovém prodeji. Plníme tím zároveň přání našich klientů a umožňujeme jim personalizovaný nákupní zážitek,“ dodává Kerstin Erbe, výkonná ředitelka dm odpovědná za produktový management a udržitelnost.

Moduly Miwa obsahují ve všech 15 obchodech 12 různých produktů zdravé výživy v biokvalitě, které si zákazníci mohou snadno nasypat a digitálně navážit přes automatický násypník do opakovaně použitelných zálohovaných nádob. Pro řetězec dm půjde o první produkty prodávané na váhu.

Řetězec zároveň v rámci spuštění této nové služby nachystal v daných regionech marketingovou kampaň s informacemi pro zákazníky. Ta zahrnuje například speciální pohlednice pro zákazníky, newsletter a informace v zákaznickém magazínu, na webu či na Instagramu.

Řešení společnosti Miwa, se kterým uspěla již u několika evropských maloobchodních řetězců, je založeno primárně na opakovaně použitelných standardizovaných kapslích – kolujících mezi obchody, servisním centrem a výrobci – a na maximálním využití chytrých dat. Jedna taková kapsle během svého životního cyklu ušetří téměř 2 000 kusů jednorázových obalů. Důležitý pro obchodníky je také fakt, že zmíněný systém nijak nenarušuje jejich dosavadní logisticko-operační procesy, naopak jim přináší ekonomickou a ekologickou výhodu.

A jak přesně fungují bezobalové moduly pro koncové zákazníky? Zákazník si přímo na místě vezme zálohovanou opakovaně použitelnou nádobu. Případně si přinese nádobu svoji, v takovém případě ji na modulu musí nejprve zvážit, aby platil skutečně jen za váhu vybraného produktu. Poté si zákazník na integrovaném displeji vybere kýžený produkt a jemně zatlačí nádobou na násypník. Nádoba se začne plnit a displej ukazuje momentální váhu a cenu produktu v nádobě. Modul nakonec vytiskne cenovku, kterou si zákazník nalepí na nádobu. S tou následně odchází k pokladně. Zálohované nádoby pak mohou být vráceny v obchodech dm nebo znovu použity při příštím nákupu.

 

Zdroj: MIWA

Praha, 13. března 2024