Restaurace McDonald’s v Česku loni navštívilo 50 milionů zákazníků

McDonald’s Česká republika má za sebou úspěšný rok 2023. Rostl počet restaurací i zákazníků. Těch přišlo více než 50 milionů. Tržby rostly o více než 16 %, nejoblíbenějšími produkty zůstávají Cheesburger, Big Mac a hranolky. Společnost se chce v tomto roce zaměřit především na expanzi do českých regionů, další zlepšování zákaznické zkušenosti a rozvoj udržitelných a společensky odpovědných aktivit.

Jedna z nejhodnotnějších firem na světě představila své hospodářské výsledky v Česku. Tuzemské restaurace s ikonickými zlatými oblouky navštívilo v loňském roce téměř 50,5 mil. zákazníků, což je v meziročním srovnání o 3,5 mil. lidí více. McDonald’s oproti roku 2022 vzrostly tržby o zhruba 16 %. Pozitivní výsledky ovlivnil nejen zájem zákazníků, ale také otevření šesti nových restaurací. V tomto trendu chce firma pokračovat i letos: „V loňském roce jsme se zaměřili nejen na velká, ale i menší města v regionech. Expanze je naší dlouhodobou strategií, kterou ještě posílíme. Letos jsme již otevřeli novou restauraci ve Stehelčevsi, už zítra své první zákazníky přivítá pražská pobočka v Revoluční ulici. Celkem otevřeme více než pět restaurací,“ říká generální ředitelka McDonald’s Česko, Slovensko a Ukrajina Yuliya Badritdinova.

S otvíráním restaurací souvisí i snaha společnosti rozšířit počet svých licenčních partnerů, kterých je na českém trhu aktuálně dvacet čtyři. Investice, zahrnující také remodeling vybraných stávajících poboček, odhaduje McDonald’s na zhruba půl miliardy korun.

Češi stále častěji objednávají své oblíbené produkty prostřednictvím služby McDelivery. Loni u rozvážkových partnerů McDonald’s provedli téměř 3 mil. objednávek, tedy o zhruba 8 % více než v předchozím roce. Dobré výsledky přinesla také nová služba MyOrder, kterou zákazníci od roku 2023 najdou v mobilní aplikaci. Jejím prostřednictvím si lidé mohou objednat jídlo a nápoje předem, čímž ušetří čas. V restauraci zase umožňuje pohodlně objednat produkty přímo od stolu. McDonald’s takto odbavil téměř půl milionu objednávek.

Žebříčku nejoblíbenějších produktů tradičně vévodí Cheesburger, kterého se loni prodalo téměř 19 mil. kusů. V milionech jsou také prodeje na druhé a třetí příčce, které obsadily legendární Big Mac a hranolky. Těch se meziročně prodalo o milion víc. Popularitě se těšily také limitované edice, kterým dominuje mimořádně populární Sýrová sezóna. Svou stopu v McDonald’s menu zanechal také šéfkuchař Přemek Forejt se svými originálními Maestro burgery.

McDonald’s se spolu se svými licenčními partnery soustředil také na své udržitelné a komunitní aktivity. Podpora mířila do činnosti nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda, který se věnuje péči o rodiny vážně nemocných a dlouhodobě hospitalizovaných dětí. Nadace loni oslavila rok provozu prvního domu v Česku, který vyrostl v areálu Fakultní nemocnice Motol. Na jeho provoz přispěli také zákaznici, kteří nakoupili již tradiční ručičky symbolizující pomocnou ruku. Vybralo se více než 5,7 mil. korun. V další kampani si mohli zákazníci restaurací zakoupit dětské náplasti. Díky nim bylo vybráno 4,8 mil. Kč.

Možností, jak podpořit nadační fond, je celá řada, všechny informace jsou na webu www.drmcd.cz. Nadace už připravuje výstavbu druhého domu, aby ještě více rodin mohlo být v těžkých chvílích spolu.

Rekordy v loňském roce trhal McDonald’s Cup. V rámci turnajů vyběhlo na trávníky po celém Česku 3147 týmů z 1908 škol. To je téměř polovina všech škol v zemi. Letos společnost připravuje jubilejní 25. ročník. Čtvrt století turnaje mohou hráči oslavit společně s McDonald’s.

 

Zdroj: MSL

Praha, 28. února 2024