Na Obalu roku to cinklo čtyřikrát, vlastně pětkrát:-)

Designéři Smurfit Kappa se opět blýskli parádními projekty, které byly ve čtyřech případech oceněny titulem Obal roku.

Za posledních 5 let nasbírali designéři Smurfit Kappa úctyhodných 30 ocenění Obal roku, což se nepovedlo žádnému jinému přihlašovateli. A čas od času se povede získat ještě nějaké vyšší ocenění, čímž letos byla Cena udržitelnosti pro Medovník.

Jsme na ni neskutečně pyšní, protože trvalá udržitelnost je jedním z klíčových parametrů všech našich obalů. V duchu naší iniciativy Better Planet Packaging se snažíme snížit množství obalového odpadu, což je patrné i z popisu jednotlivých vítězů.

Všechny čtyři oceněné obaly jsou naším českým želízkem v ohni i ve WorldStaru, tak držme společně palce.

Drinkito

Nově spouštěný e-shop Drinkito.cz se zabývá distribucí prémiového alkoholu. Předešlé obalové řešení plné bublinkové folie a plastu však nebylo životnímu prostředí, ani vysoké prémiovosti brandu, příliš nakloněno. Proto jsme vyvinuli obalové řešení, které zanechává nesrovnatelně menší uhlíkovou stopu, je pouze z vlnité lepenky, zcela bez plastu a snáze recyklovatelné. Navrženým obalem jsme ušetřili 90 % CO2 a 1 080 kg plastu. Sada insertů a krabic je univerzální, dokáží zabalit různé kombinace až 150 různých druhů lahví (90 % portfolia) i dárkových boxů. Obal prošel pádovými testy u dopravců. Výrazně se zlepšila zákaznická zkušenost při rozbalování, prémiový alkohol má konečně prémiový obal.

Medovník – sladké úspory

Osmiboký obal na sladké potěšení Medovník potřeboval změnu. Ne vizuální, ale konstrukční. Měl podlouhlý „hadovitý“ charakter, složitě se skládal, a hlavně byl nákladově i funkčně neefektivní. Přišli jsme proaktivně s vlastním řešením, které přineslo výraznou 51% materiálovou úsporu a zrychlilo proces balení o 33 %. Koncový zákazník stále dostává svůj oblíbený medový dort ve 4 příchutích v krásném ofsetově potištěném obalu, na první pohled nerozeznatelný od toho původního, a přesto s výrazným dopadem na spotřebu materiálu a balicí proces. Signifikantní bylo i snížení uhlíkové stopy, kdy snížení emisí CO2 o 56 % přineslo jejich faktickou redukci o 29 tun.

Remoska Quanta

Remoska se na nás obrátila s požadavkem na obal pro novou sadu vysoce kvalitního nádobí. Chtěli řešení pro několik setů různých velikostí a počtu kusů. Ale prodejní řetězce a e-shopy měly mít možnost sety případně upravit dle svých potřeb. Po složitém vývoji se nám podařilo najít ideální kombinace tak, že každý produkt můžeme zabalit v jeho větší i menší variantě. A vše díky variabilním insertům – variabilita zabalení 10 setů do 2 krabic s 5 inserty. Vše je v monomateriálovém papírovém obalu bez plastu naprosto bezpečně a elegantně zafixováno a obal navíc komunikuje s koncovým uživatelem svým vnitřním potiskem.

Smartííí mřížka?

Dvě různé automobilové součástky byly baleny do standardizované plastové přepravky s pomocí mřížky z vlnité lepenky. Problémem bylo, že mřížka se skládala z mnoha dílů. A přesně to jsme chtěli změnit. Vymysleli jsme mřížku, která vlastně ani mřížkou není. Jedná se o jeden kus vlnité lepenky, která se po složení a pomocí chytrých zámků propojí s úplně stejným druhým kusem a vznikne krásný komplet. Ten funguje v několika rovinách – zmíněný zámek obou dílů je zároveň fixací vložených součástek a přesahy „mřížky“ zajišťují ochranné deformační zóny. Použili jsme monomateriálové řešení, zredukovali jsme počet různých částí obalu na jednu jedinou a tím eliminovali chybovost při skládání. Navíc jsme snížili množství odpadu o 83 %.

 

Další články a mnoho zajímavého naleznete v Retail News 12.2023…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.