Snížení plastového odpadu až o 85 % ve světě obalů na čerstvé potraviny

DS Smith Slovinsko ve spolupráci s Panvita Group, jedním z největších potravinových řetězců ve Slovinsku, uvedlo na trh „DS Smith Easy Bowl“. Jedná se o inovativní obal, který snižuje použití plastu až o 85 %. Obě společnosti plánují nahradit až 1,6 milionu plastových obalových mís na maso pomocí produktu Easy Bowl.

DS Smith Easy Bowl se skládá z vlnité lepenkové misky pokryté tenkým plastovým ochranným filmem a těsněním z flexibilního materiálu. Obalové řešení je navrženo tak, aby až 85 %* plastu bylo nahrazeno lehkými vlnitými obaly z obnovitelných zdrojů, zatímco miska je vyrobena z recyklovaného papíru a sama je navíc recyklovatelná.

Vnější miska z vlnité lepenky a vnitřní ochranný film sloužící jako bariéra jsou ideální pro udržení masa, ryb a hotových jídel a zároveň zvyšují bezpečnost a trvanlivost potravin. Lehká a stabilní struktura designu obalu umožňuje snadné oddělení plastových částí obalu od lepenkové misky, což usnadňuje recyklaci. Lepenková miska a průhledný vnitřní film navíc poskytují velkou plochu pro efektivní propagaci.

Masové výrobky značky Ave jsou prvními produkty Panvita ve slovinských regálech, které jsou nabízeny v novém, udržitelnějším obalu. Řešení DS Smith Easy Bowl bylo vyvinuto ve spolupráci s firmou MULTIVAC, která vyrábí linky pro balení s hlubokým tahem a utěsnění mís.

DS Smith Easy Bowl bylo navrženo tak, aby zachovalo kvalitu a čerstvost produktu. Stabilní okraj zajišťuje vzduchotěsné uzavření a podporuje balení v modifikované atmosféře (MAP). Různorodost tvarů, velikostí a konstrukcí umožňuje přizpůsobení technickým požadavkům existujících výrobních zařízení a usnadňuje výrobcům přechod na nové obaly. Tento přístup eliminuje rozsáhlé a nákladné úpravy výrobních linek a činí Easy Bowl ideální volbou pro společnosti, které chtějí snížit svůj dopad na životní prostředí, aniž by upouštěly od efektivity výroby.

Michal Zawistowski, generální ředitel DS Smith Slovinsko:

„Jsme připraveni Easy Bowl zavádět nejen u Panvita, ale také na evropském trhu v širším měřítku. DS Smith Easy Bowl vidíme jako udržitelné obalové řešení pro širokou škálu masa a dalších potravin, které jsou v současné době baleny ve styrofoamových nebo plastových miskách. Jedná se o miliony plastových obalů, které by mohly být nahrazeny kartonovými řešeními, čímž by se snížila spotřeba plastu až o 85 % v závislosti na velikosti a designu obalu. S inovací jako je Easy Bowl stanovuje DS Smith nové standardy ve celém potravinářském průmyslu. Jsme hrdí, že můžeme společně s partnery jako je Panvita přispívat k udržitelnější budoucnosti a zároveň našim zákazníkům poskytovat mimořádnou kvalitu obalů. V DS Smith jsme hrdí na to, že můžeme nabízet řešení, která nejsou pouze technicky vyspělá, ale také extrémně flexibilní a udržitelná. Náše závazky k inovacím a udržitelnosti jsou rozhodující součástí naší mise a DS Smith Easy Bowl to zdůrazňuje“.

Toni Balažič, generální ředitel Panvita Group:

„Ve společnosti Panvita usilujeme o udržitelnou budoucnost v každé fázi naší výroby. Díky vynikající spolupráci s DS Smith a zavedení nového obalu jsme v našem závazku k snížení našeho ekologického dopadu udělali zásadní krok vpřed. Tato inovace jde ruku v ruce s našimi cíli snížit emise skleníkových plynů do roku 2030 o 40 %, zvýšit nákup udržitelně vyráběných surovin a používat minimálně 75 % recyklovaných obalů. Věříme, že to nejen odpovídá našemu závazku k udržitelnosti, ale také podněcuje celé odvětví k odpovědnějšímu nakládání se zdroji a lepší ochraně životního prostředí. Tímto krokem nejen potvrzujeme naši angažovanost v oblasti udržitelnosti, ale také otevíráme cestu k zdravějšímu a udržitelnějšímu potravinovému řetězci“.

Inovativní obal „Easy Bowl“ od DS Smith je výsledkem dvouletého vývoje a reaguje na rostoucí povědomí spotřebitelů o nutnosti snížení používání problematických plastů a hledání udržitelných obalových řešení.

Podle studie** DS Smith je dnes polovina evropských spotřebitelů aktivnějších při třídění odpadu a recyklaci než před pěti lety a 50 % zákazníků hledá také obaly z recyklovatelných materiálů. Navíc je 62 % spotřebitelů ochotno platit více za obaly, které obsahují méně nebo žádný plast.

*v porovnání s běžnými plastovými miskami

**Zdroj: Výzkumy DS Smith a L’ObSoCo ve Francii, Velké Británii, Německu, Polsku a Belgii.

 

Zdroj: DS Smith PLC

Praha, 9. ledna 2024