Zásilkovna spouští podání zásilek přes 6 300 Z-BOXů ve třech státech najednou

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická firma, spustila možnost podání zásilek skrze automatická výdejní místa Z-BOX. V České republice jich Zásilkovna nainstalovala více než 3 700, v Evropě téměř 6 300.

Podání zásilek funguje jednoduše přes mobilní aplikaci Zásilkovna a trvá pouhých 30 vteřin. V aplikaci vyplní uživatel potřebné údaje k odeslání zásilky. Aplikace následně zobrazí šestimístné podací heslo, které odesilatel napíše na správně zabalenou zásilku. Následně se spáruje se Z-BOXem a zobrazí volné schránky. Uživatel vybere schránku s vhodnou velikostí, klikne v aplikaci na „Otevřít Z-BOX“ a vloží zásilku dovnitř. Zásilku je možné poslat také na Slovensko, do Maďarska a Rumunska. Cena služby začíná na 79 Kč.

„Celý proces je stejně jednoduchý jako vyzvednutí zásilky a trvá maximálně 30 vteřin. Víme, že naše Z-BOXy jsou pro výdej zásilek velmi oblíbené a nově přes ně mohou lidé také posílat. Věříme, že nová služba potěší nejen zákazníky ve městech, ale především v menších obcích, které nemají naše klasická výdejní místa a jiné možnosti podání zásilek. Službu tak jistě uvítají třeba maminky s malými dětmi, nebo zákazníci, kteří nemohou jezdit podávat zásilky do vzdálenějších míst,“ uvádí Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

„Za pouhé dva roky se nám podařilo vybudovat největší síť automatických výdejních boxů a výdejních míst v Česku a na Slovensku a můžeme říct, že zákazníci najdou naše Z-BOXy skutečně všude. V Česku se nám podařilo přes 3 700 instalací, v Evropě celkem 6 300. V letošním roce plánujeme počet Z-BOXů dále navyšovat a Z-BOXy i výdejní místa nadále vylepšovat.“

Jak podání zásilek přes Z-BOX funguje

  • K podání přes Z-BOXy je třeba mít v telefonu nainstalovanou aplikaci Zásilkovna. V té zákazník zvolí “Odeslat zásilku” a vyplní potřebné údaje.
  • Po zaplacení vybere možnost “Přejít na sekci Zásilky“, klikne na vytvořenou zásilku a opíše vygenerované 6místné heslo na krabici se zásilkou.
  • Přímo u Z-BOXu klikne na “Podat zásilku” a vybere možnost “Do Z-BOXu” (u Z-BOXu je důležité ověřit, zda má zákazník na telefonu zapnutá mobilní data, Bluetooth a polohové služby).
  • Aplikace vyhledá daný Z-BOX, zákazník klikne na “Vybrat schránku”, zobrazí se mu aktuálně dostupné schránky Z-BOXu (každý sloupec Z-BOXu má deset schránek různých velikostí: 1x velikost L (36 x 45 x 61 cm), 5x M (17 x 45 x 61), 4x S (8 x 45 x 61).
  • Pak už stačí jen kliknout na “Otevřít Z-BOX” a vložit do schránky zásilku.

Z-BOXy jsou samoobslužná výdejní místa, která se ovládají jednoduše skrze mobilní aplikaci Zásilkovna. Ke svému provozu potřebují minimum energie, kterou získávají přes solární panely. K dispozici jsou 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Umístěny jsou třeba na parkovištích, autobusových zastávkách či na náměstích, ale stojí například i v areálu jaderných elektráren Temelín a Dukovany, v Nemocnicích Mladá Boleslav a Šumperk, před Univerzitou v Hradci Králové nebo v řadě obchodních centrech. Mezi konkrétní partnery, se kterými Zásilkovna na instalaci Z-BOXů spolupracuje, patří například jeden z největších obchodních řetězců v České republice, společnost Lidl, největší tuzemský vlastník nemovitostí CPI Property Group nebo jedna z největších developerských skupin FINEP HOLDING.

 

Zdroj: Packeta Group

Praha, 27. března 2023