E-commerce společnost Answear.com, zaměřující se na módu a lifestyle, oznamuje novou akvizici. Kupuje část firmy Fashion Trends Group, jež stojí za Sneakerstudiem, jedním z předních prodejců tenisek a streetwear ve střední a východní Evropě, a rostoucí prémiovou značkou streetwear módy PRM.
Od nových přírůstků si Answear.com, který v roce 2022 vygeneroval tržby ve výši téměř 5 miliard korun, slibuje rychlejší vstup do nového segmentu, zajímavé obohacení produktové nabídky a možnost oslovit nové skupiny zákazníků. Sneakerstudio a PRM s novým majitelem zase získávají vyspělé technologické a logistické zázemí a vyladěný provoz.
„Máme rádi značky, které vynikají především jedinečnými prémiovými nabídkami tenisek a streetwearu. Tímto spojením rozšiřujeme naši obchodní oblast a díky specializovaným produktovým řadám máme příležitost oslovit nové skupiny zákazníků, včetně generace Z nebo zákazníků se zájmem o prémiové a luxusní zboží. Všechny prognózy předpokládají dynamický růst trhu exkluzivních produktů, čemuž také věříme. Jsme přesvědčeni, že tato transakce nám umožní vstoupit do tohoto segmentu rychleji a efektivně se v něm rozvíjet,“ komentuje Krzysztof Bajołek, CEO Answear.com.
V rámci akvizice Answear.com získává nejen webové stránky Sneakerstudio a PRM, ale i jejich dva kamenné obchody v Krakově a Varšavě, smlouvy se značkami a prodejní a marketingové týmy. Touto koupí společnost rozšiřuje portfolio produktů a navazuje na dlouhodobou strategii, v rámci které se z internetového obchodu s módou stává internetovým místem pro „lifespiration“, tedy místem pro inspiraci zákazníků žít podle vlastních představ.
„Od roku 2021 se v Answearu řídíme heslem ,Lifespiration starts here‘. Inspirujeme, probouzíme kreativitu v lidech a motivujeme je k odvaze i k plnění vlastních snů. Nová akvizice brzy rozšíří naši nabídku o unikátní streetwear a tenisky, kterými budou naši zákazníci ještě více schopni vyjádřit svou osobnost a styl,“ komentuje novinku country manažerka pro Českou republiku a Slovensko Nicole Groesslová.
Sneakerstudio vzniklo v roce 2015 v krakovské čtvrti Kazimierz, kde má rovněž svou vlajkovou prodejnu v ulici Starowislna 55. Nabízí produkty značek Adidas Originals, New Balance, Carhartt a Veja. V zemích střední a východní Evropy, včetně České republiky, provozuje lokální e-shopy, své produkty však prodává i na západoevropských trzích, mimo jiné prostřednictvím globální stránky provozované v angličtině.
Značka PRM představuje nový koncept, nabízející luxusní streetwear & fashion produkty. Navzdory rané fázi svého vývoje již přilákala mnoho známých značek, jako jsou Y-3, A.P.C., Marni, A-Cold-Wall, MISBHV a Rick Owens. Má vlastní globální e-shop i kamennou prodejnu ve Varšavě v ulici Swietokrzyska 16.
„Jsme velmi rádi, že můžeme spojit síly s tak renomovaným hráčem na trhu, jakým je Answear.com. Ten už nejednou prokázal, že je dobře strukturovanou společností, která v průběhu let dosahuje výborných a stabilních výsledků. Se spolehlivou logistikou a skvělými systémy e-commerce slouží zákazníkům na té nejlepší úrovni. Pevně věřím, že spojení těchto oblastí spolu s unikátními značkami, které jsme v minulých letech vytvořili, bude zásadním krokem v našem rozvoji a pomůže nám dostat se na špičku. Náš ambiciózní a kreativní tým má správné know-how a ví, jak oslovit zákazníky našich značek, protože v mnoha případech jde o lidi, kteří se o streetwear a tenisky zajímají odjakživa. Spojením našich týmů budeme nejen dále rozvíjet naše značky, ale doufám, že vytvoříme díky našim zkušenostem také přidanou hodnotu na podporu strategie Answear.com,“ říká Łukasz Lepczynski, zakladatel značek Sneakerstudio a PRM.
„Víme, že společnost Fashion Trends Group čelila v poslední době mnoha výzvám, s nimiž se v nepředvídatelném prostředí minulých měsíců potýkala nejedna menší firma. Náročné období se jí ale podařilo přežít a my jsme přesvědčeni, že s naší podporou bude v příštích letech úspěšná,“ popisuje Krzysztof Bajołek a dodává: „Samozřejmě, že v této fázi zatím nechceme o našich rozvojových plánech prozrazovat příliš mnoho podrobností, ale můžeme říct, že v kategorii tenisek a streetwear vidíme na trzích, kde působíme, velký potenciál i spoustu synergií v produktové a provozní oblasti. Chceme získané značky dále rozvíjet pomocí e-commerce a logistických řešení vyvinutých Answear.com. Vstup do tohoto segmentu, který obvykle generuje vyšší AOV, pro nás představuje při zachování kvality a nižších provozních nákladů Answear.com potenciál dobré ziskovosti a oslovení nových skupin zákazníků.“
Zdroj: Answear.com
Praha, 16. února 2023