Tržby IKEA v Česku vzrostly o 22 procent, letos otevře další plánovací studia v regionech

IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce¹ 11,9 miliardy Kč. Ve srovnání s předchozím rokem, který výrazně ovlivnila pandemie a půlroční uzavření obchodních domů, je to o 22 procent více.

Online prodeje se na tržbách podílely 22,5 procenty. Ve svých čtyřech obchodních domech v Česku přivítala IKEA celkem 9,2 milionu návštěvníků. Společnost také pokračovala v podpoře ohrožených skupin, zejména pak uprchlíků z válkou zasažené Ukrajiny, kterým věnovala výrobky v hodnotě téměř 23 milionů Kč. V novém roce se chystá otevřít další plánovací studia v regionech a představí také nové digitální služby.

„Naší vášní je pomáhat zákazníkům vytvářet, upravovat a zkrášlovat jejich domov tak, aby vyhovoval jejich životnímu stylu – ať už je jakýkoliv, ať mají malý, nebo velký rozpočet. Proto jsme velmi vděční za jejich přízeň a zájem, díky kterému jsme mohli růst ještě víc než skupina Ingka celkově. Těší mě, že k nám přišlo o 4 miliony návštěvníků víc než vminulém finančním roce a ukázali jsme jim nová řešení, která přispívají kjejich lepšímu životu doma, říká David McCabe, generální ředitel IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Ve finančním roce 2022 pokračovala IKEA Česká republika v investicích do řešení, která vylepšují zákaznickou zkušenost. Spustila službu Skenuj a nakupuj, rozšířila cirkulární služby do regionů a přidala nová výdejní místa, kterých je aktuálně už 23. Zákazníkům také nabídla možnost využívat pro pohodlnou komunikaci s kontaktním centrem nový chat.

„Vsouladu snašimi hodnotami jsme také podporovali ty, kteří to potřebovali nejvíc. Lidem, kteří ztratili své domovy a uprchli zUkrajiny, jsme věnovali nábytek a další naše výrobky vhodnotě téměř 1 milionu eur vybavovali jsme jak dočasná, tak dlouhodobá ubytování, stejně jako 100 dětských skupin,“ dodává McCabe.

Plánovací studia v Českých Budějovicích a Hradci Králové a nové digitální služby

V letošním roce představí IKEA nový formát menších plánovacích studií v regionech, kde zákazníci najdou odbornou pomoc s plánováním kuchyní, úložných prostor a skříňových systémů. První z těchto nových studií přivítalo zákazníky už v polovině ledna v IGY centru v Českých Budějovicích. Na jaře pak jako další na řadu přijde Hradec Králové.

Začátkem roku bude dokončena celková rekonstrukce obchodního domu v Brně, která probíhala kompletně za provozu. Přináší moderní vybavení nejen na prodejní ploše, ale i v zázemí. Její součástí je instalace celé řady udržitelných řešení, která zvýší úspornost provozu, jako je například fotovoltaika na střeše nebo tepelná čerpadla.

Z nových digitálních služeb se pak zákazníci mohou těšit na živá vysílání z obchodních domů, během kterých jim odborníci z IKEA představí novinky i různá řešení potřeb v interiéru. Sledující těchto streamů si budou moci předváděné výrobky rovnou objednat online. Po četných žádostech pak IKEA na svém webu nabídne také možnost vytvářet sdílený nákupní seznam. Využijí ho například snoubenci, kteří budou moci vytvořit seznam výrobků, které by si přáli ke svatbě. Svatebčané si pak vybraný dárek zarezervují a koupí.

Spolupráce se světovými designéry

I v novém roce uvede IKEA na trh několik speciálních a limitovaných kolekcí výrobků. V únoru představí kolekci VARMBLIXT, která vznikla ve spolupráci s přední nizozemskou designérkou Sabine Marcelis a jejímž ústředním motivem je světlo. V březnu pak začne prodávat kolekci BASTUA, která je výsledkem spolupráce s populární finskou módní značkou Marimekko. Následovat bude kolekce ÖMSESIDIG, inspirovaná Latinskou Amerikou. V letošním roce si IKEA celosvětové také připomene 80. výročí svého založení, ke které připravuje speciální retro kolekci.

1. – 1. září 2021 až 31. srpna 2022

 

 

Zdroj: Adison

Praha, 28. ledna 2023