Zaměstnanci společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko dostali od 1.července 2022 přidáno. Jejich mzda stoupla v průměru o 6 %, zároveň dojde k navýšení stravného o 20 korun na den. Navýšení se týká i nástupní mzdy na provozních a obchodních pozicích.
Coca-Cola HBC Česko a Slovensko je členem skupiny Coca-Cola HBC (Hellenic Bottling Company), působící v 29 zemích Evropy a Afriky. V Česku a na Slovensku zaměstnává téměř 1 000 pracovníků. Vyrábí a prodává komplexní portfolio nealkoholických nápojů společnosti Coca-Cola. Od roku 2018 distribuuje značky skupiny Edrington. V roce 2020 uvedla na český a slovenský retailový trh produkty prémiové značky Costa Coffee. Od července 2022 je také oficiálním distributorem značek alkoholu společnosti Bacardi Martini a jejich portfolia v Česku.
„Plně si uvědomujeme stávající situaci spojenou s nárůstem životních nákladů, chceme tímto krokem jednak ocenit naše zaměstnance za skvělou práci a zároveň jim i pomoci zvládnout toto finančně náročné období. Od 1. července 2022 proto navyšujeme mzdy našich zaměstnanců v průměru o 6 %,“ říká Markéta Pavelková, HR ředitelka společnosti Coca-Cola HBC pro Česko a Slovensko.
Navýšení se bude týkat i stravného a nástupní mzdy na provozních a obchodních pozicích. „Od července dojde zároveň k jednorázovému navýšení stravného na den o 20 korun pro každého zaměstnance. Chceme být konkurenceschopní na pracovním trhu, což byl další z důvodů, proč jsme se rozhodli navýšit i nástupní mzdy na provozních a obchodních pozicích v prodeji,“ doplňuje Markéta Pavelková. Navýšení mezd se poprvé projeví v červencové výplatě, kterou dostanou zaměstnanci vyplacenou v průběhu měsíce srpna.
Po návratu do kanceláří připravila firma řadu aktivit pro své zaměstnance, které jim mají usnadnit začlenění do běžného pracovního režimu po téměř dvou letech pandemie Covid19 a zároveň reaguje na aktuální potřeby lidí z firmy. „Po celé jaro u nás probíhá tzv. wellbeing maraton, kde kromě Týdne zdraví mají kolegové každý týden on-line jógu, ovocné dny, workshopy s odborníky na psychické zdraví a psychickou odolnost. Spustili jsme také on-line platformu, kde mohou zaměstnanci nonstop konzultovat s odborníky své zdravotní obtíže,“ vysvětluje Markéta Pavelková. V červnu na to plynule navázala Iniciativa diverzity a inkluze – “Měsíc žen”, která nabízí ženám ze společnosti možnost zúčastnit se různých tematických školení a workshopů, zaměřující se na oblasti jako jsou: ženy a kariéra, skloubení kariéry a rodičovství a naváže na to i interní diskuse s ženami ve vedení.
Zdroj: Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, s.r.o.
Praha, 2. srpna 2022