Packeta spustila na Slovensku minutové doručení

Packeta Slovensko, člen Packeta Group, spustila jako jedna z prvních společností na slovenském trhu službu minutové doručení, díky které zákazníci znají přesný čas doručení zásilky kurýrem. Služba funguje velmi jednoduše. V den doručení obdrží příjemce zásilky SMS zprávu a email spolu s odkazem na online sledování.

Po kliknutí na odkaz se zobrazí mapa s informací, kolik času zbývá do příjezdu kurýra a hodinu před jeho příjezdem vidí zákazník jeho polohu online. Předpokládaný čas doručení se aktualizuje v reálném čase s ohledem na dopravní situaci. Součástí přípravy spuštění minutového doručení byl rozsáhlý exkluzivní průzkum Packety, ze kterého vyplynulo, že slovenským zákazníkům při doručení na adresu nejvíce vadí, že neznají čas doručení. Slovensko je při zavádění této unikátní novinky v rámci skupiny Packeta pilotní zemí, Packeta Group plánuje rozšířit tuto službu do dalších zemí, kde působí, a to včetně České republiky.

„Packeta opět potvrzuje svoji pověst lídra trhu, který zároveň citlivě vnímá dopady svého podnikání na životní prostředí a snaží se vyvíjet dlouhodobě udržitelné produkty a služby. Cílem nové unikátní služby je nejen usnadnit doručení zásilek zákazníkům, ale také zvýšit pravděpodobnost doručení zboží na první pokus. Tím se sníží uhlíková stopa, která by byla jinak vyprodukována při opakovaném doručování. Pokud se služba na Slovensku osvědčí a zákazníci si ji oblíbí, chceme ji spustit i v dalších zemích, samozřejmě také v České republice,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

„Služba funguje podobně jako aplikace pro taxislužby. I u nás zákazník vidí, kde se vůz nachází a kdy k němu přijede. Naší snahou je stát se nejdostupnější a nejširší sítí pro doručení zásilek na Slovensku. Tato nová služba tomu určitě napomůže,“ vysvětluje Alexander Jančo, výkonný ředitel Packety na Slovensku.

Zavedení služby minutové doručení předcházel rozsáhlý exkluzivní kvantitativní průzkum mezi slovenskými zákazníky. Z něj vyplynulo, že při doručení zásilky kurýrem Slovákům nejvíce chybí přesný čas doručení, víkendové doručení nebo možnost platby kartou. Na statistickém vzorku 1 015 respondentů se ukázalo, že téměř 40 % z nich není spokojeno s tím, že znají čas příchodu kurýra pouze orientačně. Některé kurýrní společnosti, které na Slovensku standardně doručující na adresu, udávají pouze den doručení. Dvě kurýrní společnosti mají tříhodinové okno a jedna hodinové.

Cena doručení kurýrem je často vyšší než jiné formy vyzvednutí zásilky. Vymezení přesného času doručení přitom považuje až 51 % respondentů za velmi důležitou informaci při zvažování svého nákupu na internetu. Podle závěrů průzkumu je více než polovina slovenských zákazníků ochotna si připlatit za doručení zásilky na adresu v přesně vymezeném čase. „Průzkum jednoznačně ukázal, že doručení zásilky kurýrem má svá slabá místa. V Packetě se snažíme dlouhodobě přinášet svobodu našim zákazníkům, proto jsme čekání na kurýra eliminovali,“ uzavírá Alexander Jančo, výkonný ředitel Packeta na Slovensku.

 

Zdroj: Packeta Group

Praha, 16. července 2022