Logisticko-technologická společnost DoDo nově spolupracuje s lékárenskou sítí Dr. Max a zajistí tak rozvoz léků po celé Praze ještě v den objednávky. Zákazníci díky tomu získávají rychlý přístup k podstatně širšímu sortimentu produktů, než jaký jsou schopny nabídnout kamenné lékárny. Zkušební provoz byl spuštěn koncem minulého roku v Praze, do budoucna je v plánu službu rozšířit také do dalších měst.
Období pandemie tradičním lékárnám jasně ukázalo, že spolu s kamennými prodejnami je potřeba rychle rozvíjet také další prodejní kanály. Lékárny tedy kladou stále silnější důraz na svá e-shopová prostředí, která momentálně tvoří až pětinu jejich celkového obratu. Dr. Max proto reaguje na rostoucí nároky svých klientů a ve spolupráci s logistickou společností DoDo jim nově umožňuje obdržet zboží ještě v den objednávky. Je to silný signál pro celý trh, na kterém si lékárenská síť Dr. Max udržuje postavení jedničky jak v obratu kamenných poboček, tak v počtu online objednávek.
„Covidová doba nám ukázala, jak je důležité vyváženě rozvíjet jak tradiční síť, tak i e-commerce,“ říká generální ředitel lékáren Dr. Max Daniel Horák. „Tento omnichannel přístup brzy obohatíme i o výdejní boxy. Když k tomu připočítám i rychlé doručení objednávky na určenou adresu, je zřejmé, že i od lékáren může klient dostat servis, na který je zvyklý. Zároveň rozšiřujeme sortimentní nabídku svého e-shopu, která už zahrnuje asi 21 tisíc produktů.“
Jak vyplývá z dat nasbíraných během pilotního provozu, Dr. Max v rámci same-day dodávek ve spolupráci s logistickou společností DoDo nejčastěji doručuje léky na akutní potíže, sezónní produkty nebo také položky, které jsou součástí pravidelných promo akcí. Zákazník si může nechat svou objednávku nechat přivézt v časových úsecích, které mu nejvíc vyhovují, a to každý všední den od 8 do 20 hodin. Nejvytíženějšími časy pro rozvoz bývají poměrně překvapivě dopolední hodiny, přičemž nejvíce objednávek je vytvořeno uprostřed týdne, tedy ve středu a ve čtvrtek.
DoDo aktuálně vozí zásilky z lékárenské pobočky v Praze 4, odkud týdně rozveze 3 000 objednávek. Jednotlivé časové sloty se každý den zavírají nejpozději devadesát minut před svým začátkem, díky čemuž mají zákazníci jistotu, že dostanou své zboží včas, a to i přes možnou vyšší poptávku v daný termín. O slotové same-day doručování byl již během pilotního provozu velký zájem, zákazníci totiž velmi oceňují možnost nechat si zboží doručit v konkrétní hodinu, kterou si sami vyberou a ve které s příjezdem kurýra počítají. Zvláště u léků na akutnější problémy je pak zásadním benefitem rychlost.
„Rozvoz lékárenských produktů je pro DoDo dalším krokem k pokrytí zvyšující se poptávky i v oblastech, kde se zákazníci dříve chovali spíše konzervativně. Daří se nám tím napomáhat s potřebnou digitalizací v dalších odvětvích a zároveň tak diverzifikovat naše služby. Úspěšně si držíme vysokou kvalitu nejen v segmentu rozvozu klasického zboží z e-shopů, ale také v oblasti rozvozu potravin, kde kompletně vozíme pro ty největší hráče na trhu, jako je Tesco či Košík.cz. Nyní je načase naše bohaté zkušenosti z různých segmentů využít a dopřát zákazníkům rychlé a flexibilní doručení také v oblasti lékárenského sortimentu,“ popisuje Ivo Velíšek, CEO DoDo pro Českou republiku a Slovensko.
DoDo momentálně působí v sedmi zemích světa, kromě České republiky tak poskytuje své služby také v Maďarsku, Polsku, Bulharsku, Slovensku, Rakousku, Německu a na Slovensku. Společnost zajišťuje logistiku prostřednictvím více než 2 tisíc kurýrů a flotilou čítající 1 250 vozů. V minulém roce dokázalo DoDo téměř dvojnásobně navýšit svůj obrat na téměř miliardu korun. V tomto roce se chce zaměřit mimo jiné na růst na německy mluvících trzích, s čímž mu pomůže také poslední investice v hodnotě 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.
Zdroj: FYI Prague
Praha, 12. června 2022