Z celkových 74 590 lidí, které se do ankety zapojily, pro ni hlasovalo s 57 522. Jaké to je být nejoblíbenější, jsme se zeptali Michala Farníka, jednatele společnosti Lidl.
Společnost Lidl v současnosti provozuje síť 289 prodejen, které jsou zásobovány pěti logistickými centry.
Filozofie prodeje společnosti je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu.
Spotřební zboží nabízí řetězec kromě prodejen také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop.
V ocenění Mastercard Obchodník roku boduje Lidl pravidelně v kategorii obchodník s potravinami a s velkým náskokem vítězí v kategorii cena veřejnosti. Čím to je, že si vás zákazníci tak oblíbili?
Od roku 2003, kdy jsme vstoupili na český trh, jsme urazili velký kus cesty. Proměnily se naše prodejny, ale také nabízený sortiment. Kvalita, čerstvost a komfortní nakupování jsou u nás stále na prvním místě, do skladby naší nabídky ale promítáme také nové trendy a přání zákazníků. Rostoucí zájem evidujeme například o bio produkty či veganské a vegetariánské výrobky. Ty se zákazníkům snažíme dopřát v rámci tematických akcí i prostřednictvím stálé nabídky. Zaměřujeme se ale rovněž na podporu domácích výrobců. Jejich produkty nabízíme například v rámci speciální akce Ochutnejte to nejlepší z regionů, ve stálé nabídce je zákazníci najdou pod novou privátní značkou Náš kraj.
Kdo je typickým zákazníkem prodejny Lidl?
Naší prioritou je ta nejvyšší kvalita za nejlepší ceny na trhu. Z toho důvodu naše prodejny nevyhledávají pouze lidé, pro které je na prvním místě cena, ale také zákazníci, kteří mají zájem o čerstvé a zdravé produkty a potrpí si na vysokou kvalitu.
Jak těžké je být tím, kdo udává trendy v sortimentu, kvalitě, odměňování zaměstnanců a řadě dalších oblastí?
Být jedničkou na trhu je nikdy nekončící práce. Znamená to naslouchat přáním zákazníků, ale také zaměstnanců a zamýšlet se nad svými aktivitami i ve vztahu k životnímu prostředí. Nepřestáváme proto sledovat nejnovější trendy například v oblasti sortimentu, zároveň však pracujeme na spokojenosti našich zaměstnanců i férových vztazích s našimi dodavateli.
Jaké sortimentní novinky letos pro zákazníky v prodejnách chystáte?
Našim zákazníkům budeme i nadále nabízet kvalitní a bezpečné potraviny. Stanovili jsme si řadu závazků týkajících se udržitelného původu surovin, počítáme také s rozšiřováním sortimentu o výrobky s menším environmentálním dopadem. Naše závazky se týkají i snižování obalové zátěže a minimalizace potravinového odpadu. Významný krok jsme učinili koncem minulého roku projektem „S Lidlem šetříme jídlem“. Zákazníci si nově mohou zakoupit tříkilové bedýnky plné různorodého ovoce a zeleniny za jednotnou cenu 25 korun. Často nám totiž zůstávaly v prodejnách nepoškozené kusy, bohužel však například s protrženou síťkou (obalem). To na kvalitu ovoce a zeleniny samozřejmě vliv nemá, rozhodli jsme se proto zkusit zákazníkům nabídnout koupi jiným způsobem. Mezi takto prodávaný sortiment budou patřit také květiny, samozřejmě opět ve stoprocentní kvalitě. Spočítali jsme, že když půjdeme tímto směrem, zachráníme za rok více než 3 800 tun ovoce a zeleniny.
Na jaké priority se budete zaměřovat v oblasti spolupráce s dodavateli?
I zde zohledňujeme přání našich zákazníků, kteří mají rostoucí zájem o regionální potraviny a podporu tuzemských výrobců. Z tohoto důvodu se od listopadu nachází to nejlepší z české produkce pod nezaměnitelnou červenou barvou, která je společným jmenovatelem obalů produktů naší nové privátní značky Náš kraj. Ta zahrnuje produkty inspirované tradicí, chutěmi, které máme všichni rádi, jako jsou například uzeniny, pomazánky, koláče nebo třeba Termix. Celkově nabídka obsahuje přes 80 produktů od více než 30 dodavatelů, se kterými dlouhodobě spolupracujeme. Nejedná se ovšem o jedinou podporu tuzemských dodavatelů. Už před dvěma lety jsme v našich prodejnách zavedli akci s podtitulem „Ochutnejte to nejlepší z regionů!“, kde se soustředíme na regionální výrobce. Tato nabídka si přitom získala takovou oblibu, že ji opakujeme několikrát ročně.
Trendem v retailu je personalizace. Jak v tomto směru funguje aplikace Lidl Plus?
Personalizované slevy nám umožňují poskytovat zajímavé akce a produkty přesně podle preferencí jednotlivých zákazníků. Jsou produkty, které najdeme prakticky v každém nákupním košíku, pak jsou ale ty, které zákazníky pomyslně řadí do zájmových skupin. Tyto skupiny později dokážeme rozpoznat, slevy roztřídit, s cenami i zbožím mnohem lépe hospodařit a konečnou úsporu znovu vrátit zákazníkům v podobě dalších slev a výhod. Aplikace Lidl Plus se nám také osvědčila jako nástroj efektivní komunikace se zákazníky. V době, kdy se podmínky nakupování dramaticky mění, což bylo především při první vlně pandemie, dokážeme jejím prostřednictvím zákazníky rychle informovat o případných změnách. S ohledem na situaci s nimi dokážeme také komunikovat či zasílat nabídky podle regionu nebo oblíbené prodejny. Aplikace navíc nabízí možnost zjistit, jak je daná prodejna aktuálně vytížená.
Napsat komentář