Síť drogerií ROSSMANN provozující v České republice v současnosti 155 prodejen je klíčovým hráčem a nejrychleji rostoucí drogerií na českém trhu. V loňském roce dosáhla celá společnost obratu ve výši 11,1 miliard euro s celkovým růstem 8,1 %, přičemž tržby v České republice se v meziročním srovnání zvýšily o 13 % na více než 4,55 miliardy Kč.
Za poslední tři roky tak drogerie ROSSMANN rostla ve srovnání s konkurencí více než dvojnásobným tempem. Koncern ROSSMANN působí v současné době v 8 evropských státech, čítá 4 361 prodejen, zaměstnává 56 500 zaměstnanců a v letošním roce slaví 50 let od svého založení, kdy v roce 1972 otevřel Dirk Roßmann svou první samoobslužnou prodejnu v Německu.
Drogistická síť ROSSMANN v roce 2021 znovu upevnila svou pozici na globálním i českém trhu. Její tržby v České republice se ve srovnání s rokem 2020 zvýšily o 13 % na více než 4,55 miliardy Kč, což podle údajů výzkumné a analytické společnosti Nielsen představuje ve srovnání se zbytkem trhu o osm procentních bodů rychlejší růst. Na tuzemském trhu tak společnost ROSSMANN celkem za poslední tři roky rostla ve srovnání s hlavní konkurencí více než dvojnásobným tempem.
„Jsme velmi pyšní na to, co jsme v loňském roce dokázali. Myslíme si, že k našemu úspěchu v roce 2021 přispěla řada projektů. Ať už to byl digitální věrnostní program ROSSMANN CLUB, spuštění online prodeje, rozšiřování a modernizace našich prodejen nebo rozmanitá nabídka produktů a zařazování nových sortimentů, čímž jsme potvrdili naši flexibilitu a schopnost reagovat na změny nákupního chování zákazníků. Dále to byly významné kroky realizované v oblasti trvalé udržitelnosti a aktivní účast v rámci mnoha charitativních projektů včetně vlastního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ,“ komentuje Olga Stanley, manažerka komunikace společnosti ROSSMANN a dodává: „Během roku 2021 docházelo zároveň k postupnému, až 10% navýšení mezd personálu na našich prodejnách. Velmi si ceníme celoročního proaktivního přístupu a nasazení všech našich zaměstnanců během tohoto pandemického roku.“
Digitální retailer
Společnost ROSSMANN se i nadále řadí mezi dravce v digitalizaci, společně s modernizací a změnou nákupního prostředí, i proto byl v závěru loňského roku spuštěn online prodej přes mobilní aplikaci ROSSMANN CLUB, čímž vznikl zcela nový, unikátní nákupní prostor. Společnost ROSSMANN rovněž získala prestižní cenu O2 Digital Retailer 2020 za digitalizaci, neboť se významně posunula jak v digitalizaci celého provozu, tak v řešeních pro zákazníky. V prodejnách je jim například poskytnuto bezplatné Wi-Fi připojení, díky kterému jsou informace o aktuálních nabídkách a o věrnostním programu dostupnější.
Inovace prodejen a kvalitní zákaznické zkušenosti
Na zlepšeních, která vycházejí vstříc aktuálním podmínkám a požadavkům moderní doby pracuje společnost ROSSMANN i v rámci svých prodejen. Jen za poslední tři roky otevřela 28 nových a 58 jich zmodernizovala, přičemž celková investice tímto směrem v období 2019-2021 byla téměř 400 mil. Kč. Navíc v roce 2021 i nadále pokračoval projekt zavádění samoobslužných pokladen do dalších prodejen za účelem zkvalitnění a rozšíření služeb pro zákazníky. Pokladny jsou bezhotovostní a podporují bezkontaktní nákup, což celý nákupní proces urychlí.
„V roce 2022 i nadále chceme našim zákazníkům v drogeriích ROSSMANN nabízet tu nejlepší zákaznickou zkušenost a poskytovat jim každý den ty nejlepší nabídky a nejširší drogistický sortiment. Naši zákazníci se mohou v letošním roce těšit na otevření více než 10 nových prodejen po celé ČR, ale i modernizaci stávajících poboček včetně zakomponování samoobslužných pokladen. Kromě toho připravujeme celou řadu dalších projektů zaměřených na inovaci, digitalizaci a automatizaci. Celkově plánujeme investice ve výši 200 mil. Kč,“ komentuje Olga Stanley.
Zdroj: ROSSMANN
Praha, 2. března 2022