Marketingová automatizace – trend v online světě

Věnujte se všem příchozím návštěvníkům

Když máte eshop, který navštíví denně pět zákazníků, dokážete rychle reagovat na jejich chování. Při registraci nabídnete slevu na první nákup, připomenete jim zapomenutý košík, tedy nákup, který nedokončili. Případně odešlete informace o dalších produktech. A teď si představte, že takto chcete obsloužit 5 000 lidí najednou.

Můžete například najmout desítky administrativních pracovníků. Nebo se věnovat s patřičnou péčí jen některým klientům. Pokud to ovšem s vaším byznysem myslíte vážně, neobejdete se bez prvků marketingové automatizace. Pojem, který poslední léta silně rezonuje v online světě a i vy se mu v budoucnu nevyhnete.

Jak nejlépe postupovat?

Představme si cestu potenciálního zákazníka, který přichází na váš web. Hned při první návštěvě je dobrým zvykem nabídnout mu stimulační slevu na první nákup, oproti zadané emailové adrese. Obvyklá výše je 50 či 100 Kč, záleží na typu prodávaných produktů.

Slevový kód, který se uplatňuje v průběhu nákupního procesu, je zaslán na zadaný email a současně vytvořena uživateli registrace. Nejen, že zákazník má důvod nakoupit a již se mu hlavou honí možnost, že ušetří, zároveň je již zaregistrován k odběru novinek z vašeho newsletteru.

Pro budoucí výtěžnost návštěvníka je tato aktivita velmi přínosná a důležitá. Využívá ji celá řada českých úspěšných eshopů, jako akviziční nástroj byla důležitým prvkem například při růstu slevových portálů v uplynulých letech.

Dalším stimulem k nákupu pak může být časové omezení této vstupní slevy. Zautomatizujte postup, kdy je registrovanému uživateli v určitých časových intervalech platnost slevy připomínána, nejlépe s připojenou informací o aktuálních nejlepších či nejprodávanějších sezonních produktech.

Zákazník na připomínání zareaguje, dorazí na váš web, vybere zboží a vloží jej do košíku. Stále ještě nemáte vyhráno, jelikož většina rozpracovaných košíků je dle zkušeností nedokončena (obvykle 60 – 80 %). Zautomatizujte připomínání těchto zapomenutých košíků. Největší část z nich může být zachráněna do půl hodiny od jejich opuštění.

Další připomínky je možné zaslat ještě tentýž či další den. Další pobídkou pro dokončení nákupu může být časově omezená drobnější sleva či dárek k danému nákupu.

Až jestliže žádný z předchozích kroků nezabere, berme takový košík jako ztracený.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v zářijovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.